تکنولوژی

تلید انبوه تلویزیون‌های OLED ال جی از سال ۲۰۱۴

 

 
 
LG Display که بزرگترین سازنده صفحه نمایش در دنیا محسوب می شود، پنج شنبه اعلام کرد که قصد دارد تا به تولید انبوه صفحه نمایش های OLED بپردازد که از نیمه دوم سال ۲۰۱۴ میلادی برای تولید تلویزیون ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
لی سانگ ووک، سخنگوی شرکت می گوید: خط تولید جدید OLED ما از فناوری جدیدی موسوم به فناوری نسل هشتم برش شیشه بهره گرفته و در نیمه دوم سال آینده پس از انجام تست های ابتدایی ، به بهره برداری خواهد رسید.
صفحه نمایش های نسل هشتم ابعادی معادل ۲۲۰۰ میلی متر در طول و ۲۵۰۰ میلی متر در ارتفاع خواهند داشت  که برای تلویزیون هایی با اندازه بیش از پنجاه اینچ مناسب است.
خط تولید جدید شرکت امکان تولید ۲۶۰۰۰ ورقه شیشه ای را در هر ماه خواهد داشت. لی می گوید مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای این خط تولید به بیش از ۷۰۰ میلیون وون می رسد. بر خلاف LG ، دیگر رقیبا هنوز هم خبری از تصمیم خود برای تولید انبوده صفحه نمایش های OLED اعلام نکرده است.
 
 
برنامه LG برای تولید انبوه این تلویزیون ها در مراسم جشنی که برای تأسیس  فاز نخست خط تولید جدید شرکت در شهر پاجو در استان جیونگی برگزار شد، ب اطلاع عموم رسید. در این مراسم، کیم مون سو استاندار استان جیونگی، لی این جائه شهردار شهر پاجو، هان سانگ بئوم مدیر عامل LG Display ، ماتسوموتو یوشی هیسا نایب رئیس ایدمیتسو کوسان ، میشل گراند مدیرعامل Merck Korea و دیگر اعضای بلند پایه هیئت اجرایی LG حضور داشتند.
هان سانگ بئوم در این مراسم گفت: همانطور که می دانید LG نخستین سازنده تلویزیون های ۵۵ اینچی OLED است و حالا در تلاشیم تا این محصول را هر چه سریعتر به تولید انبوه برسانیم. اما ما برای اجرای این پروژه طبق زمانبندی پیش بینی شده به همکاری نزدیک با شرکای مان نیازمند خواهیم بود.
LG که در سال ۲۰۰۹، حق انحصاری کداک در زمینه OLED را خریداری کرده بود،  تلاش بیشتری را بر روی OLED های سفید که از پنل  تلویزیونی مجهز به فیلتر های رنگی با مواد فسفرسنت و فلوئورسنت استفاده می کند ، متمرکز کرده است. این فرآیند می تواند تولید انبوه تلویزیون های OLED را در مقایسه با رویکرد RGB که در تلویزیون های شرکت رقیب یعنی سامسونگ به کار گرفته می شود، سهولت بخشد. LG Display می گوید اخیرا به فناوری ترکیبی جدیدی دست پیدا کرده است که از هزینه ها کاسته و نتایج بهتری را در زمینه تولید به دست می دهد. سخنگوی شرکت LG می گوید این سیستم که WRGB-OLED نام گرفته است، از مزایای OLED های سفید و RGB به همراه هم بهره می گیرد.
بر اساس تخینی که iSuppli – که موسسه ای بازاریابی است – منتشر کرده است انتظار می رود سالانه ۷۵۰۰۰ تلویزیون OLED به تولید برسد.
وینتا جخان وال یکی از تحلیلگران iSuppli می گوید: «موفقیت سامسونگ و LG در به تحقق پیوستن رویای تلویزیون های خمیده OLED غول پیکر موفقیت بی نظیر و مهمی در صنعت تولید صفحات نمایش محسوب می شود. اما هر دوی این شرکت ها برای تولید انبوه صفحه نمایش های خود با مشکل روبرو هستند و بنابراین نمی توان در دسترس قرار گرفتن تلویزیون های OLED در بازار را در آینده ای نزدیک ممکن دانست».
وی ادامه می دهد:«در دسترس پذیری محدود و اندک در کنار قیمت بالا سبب می شود تا تلویزیون ای OLED توسط سامسونگ و LG در سال های آتی به صورت محدودی به فروش برسند. نکته دیگر این است که با گذر زمان تولید تلویزیون های OLED در مقیاس وسیع به صرفه تر شده و تا آن زمان تلویزیون های LCD فعلی فرصت دارند تا با قیمتی رقابتی تر و کارآیی مناسب به جریان اصلی بازار تبدیل شوند».

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا