تکنولوژی

نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات شد

 

با حکمی از سوی وزیر ارتباطات نصرالله جهانگرد به عنوان رییس سازمان فناوری اطلاعات منصوب شد. 

گفتنی است جهانگرد پیش از این بعنوان سرپرست و معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسؤل تدوین برنامه توسعه‌ی کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (تکفا)، مدیر هماهنگی ملی ایران در برنامه‌ی اجلاس جهانی سران جامعه‌ی اطلاعاتی، فعالیت داشته است.

او که در بین اهالی آی تی با عنوان دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و تکفا شهرت دارد یک بار از سوی خاتمی به عنوان وزیر ارتباطات به مجلس معرفی شد اما رای لازم را کسب نکرد پس از آن با حکم خاتمی به عنوان دبیر شورای عالی اطلاع رسانی منصوب شد. جهانگرد در طی دوران فعالیت خود در شورا رابطه مناسبی میان بخش خصوصی، انجمن‌ها و گروه‌های  علمی و سازمان‌های دولتی برقرار کرد. وی همچنین دیپلماسی دیجیتال را نیز فعال کرد و برای اولین بار ایران به عضویت GAC ( کارگروه مشورتی دولتی آیکان) درآمد و موضوعات بین‌المللی چون  راهبری اینترنتی را در اجلاس‌ جامعه اطلاعاتی دنبال کرد. 

در طی دولت احمدی نژاد جهانگرد عمدتا در سمت مشاور در کنار برخی پروژه‌ها و سازمان‌های بزرگ از جمله پروژه کارت سوخت حضور داشت. 

جهانگرد در روزهای معرفی وزیر ارتباطات دولت جدید به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات مطرح بود اما سرانجام روحانی واعظی را به مجلس معرفی کرد. 

او جایگزین علی حکیم جوادی می‌شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا