تکنولوژی

چرا کسی به جوک مایکروسافت نخندید؟

 

 سامسونگ و گوگل ثابت کرده اند که زمانی که لازم باشند میتوانند با ساخت تبلیغات بعضا موفق به اپل طعنه بزنند اما چرا این کار برای شرکت مایکروسافت انقدر سخت است؟

مایکروسافت دیروز شبیه کسی بود که جوکی را با صدای بلند تعریف کرد ولی کسی به آن نخندید!

دیروز این شرکت یک کلیپ کوتاه را روی سایت خود قرارداد که در آن قابلیت‌های آیفون‌های جدید به تمسخر گرفته شده بود. اما وقتی هیچ استقبالی از آن نشد مجبور به حذف کردن آن از سایت شد . حتی مدیر اجرایی مایکروسافت اعلام کرد که انتشار این فیلم چند ان صحیح نبوده و آنرا از روی سایت حذف کرد.

بخوانید: فیلم تبلیغ ضد آیفون از سایت مایکروسافت حذف شد

مسئله اصلی این نیست که چرا این شرکت قصد داشت اپل را به سخره بگیرد، بلکه کیفیت موضوعی پایین و بی معنی بودن طنز آن است که باعث شد این قیلم با اعتراض روبه رو شود.

اگر شرکتی، تبلیغاتی بی معنی منتشرکند،نشان می‌دهد رویکردش در ساخت محصول هم به اینگونه است زیرا تبلیغات هر شرکت هویت آن شرکت است. مایکروسافت سالها منتظر فرصت بود تا از اپل چشم زهری بگیرد و در این زمینه هم اتفاقا همیشه محتاط عمل میکرد اما تجربه های قبلی اش هم حاکی از آن بود که در این زمینه لنگ می‌زند. سامسونگ و گوگل هم در گذشته تلاش کردند که با ساخت فیلمهای تبلیغاتی مختلف به اپل طعنه بزنند.

موضوع اینجاست که جدای از با معنی تر بودن این فیلم های ساخته شده، سامسونگ و گوگل تنها به ایراد گرفتن و مسخره کردن رقیب اصلی خویش مشغول نبودند. بلکه با ساخت محصولات پیشرفته تر رقابت خود را عملی کردند.

اخیرا گوگل تبلیغی منتشر کرد که درآن به اسم اپل هیچ اشاره نشد اما در مضمون آن به راحتی ایراد و طعنه به گوشی آیفون کاملا مشخص بود.

نکته مهم این بود که این تبلیغات واقعا خنده دار بودند.اما چرا مایکروسافت نتوانست این موفقیت را داشته باشد؟ شاید زمانی که شما محصول برتری از برند دیگر تولید نمیکنید نتوانید برند رقیب را از چشم مردم بیندازید.

این اوضاع زمانی بدتر میشود که شما به عنوان یک برند حتی نتوانید تبلیغات جالبی از محصولات خودتان بکنید. شکستی که مایکروسافت با انتشار ویدیو تبلیغاتی خود برای Surface تجربه کرد. شاید اگر مایکروسافت بیشتر به روی کیفیت محصولات خودش و تبلیغات بهترتمرکزکند وبرای مدتی دست ازتمسخررقبا بردارد بتواند ازشکست های این چنینی در آینده جلوگیری کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا