تکنولوژی

محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار موبایل

 

بازار گوشی تلفن همراه یکی از بازارهای محبوب و پرمخاطب است که همیشه میزبان گروه‌های مختلف کاربری است.

چه این گروه‌ها برای خرید گوشی یا حتی سرکشی و گشت زنی به بازار مراجعه کرده باشند، چه برای دریافت خدمات یا خرید تجهیزات جانبی، در هر حال موجب رونق بازار شده و چهره‌ای پویا و زنده به بازار می‌دهند. این روزها نیز با توجه به اینکه به فصل بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نزدیک می‌شویم شاهد رونق در بازار گوشی و تجهیزات جانبی هستیم. با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی برخی از پرفروش‌ترین‌ گوشی‌های موجود در بازار پرداخته‌ایم.

اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:

بازار گوشی در آستانه فصل سرد

این روزها با وجودی که از گوشه و کنار، برخی از کسبه بازار از کاهش تقاضا برای گوشی‌های گران قیمت به دلیل رشد قیمت‌ها خبر می‌دهند، اما شاهد هستیم بازار گوشی در روزهای انتهایی فصل تابستان پررونق و گرم است و این کالاها در رده‌های گوناگون قیمتی مخاطبان خود را دارند.

به گفته فعالان بازار و کارشناسان، در بین رده‌های گوناگون قیمتی در بازار گوشی، میان قیمت‌های بازار (گوشی‌هایی در رده قیمتی 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان) فروش بسیار خوبی داشته و می‌توان گوشی‌های این رده قیمتی را محبوب‌ترین‌های بازار دانست.

البته به گفته فعالان بازار به طور کلی قیمت این گوشی‌ها بین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که بیشترین سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته آنها، همچنین طی هفته‌های اخیر به دلیل نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید بازار گوشی رونق گرفته است که در این بین محبوبیت گوشی‌های میان قیمت بیش از پیش شده است. آنها همچنین اعلام کردند، طی یک ماه گذشته بنا به دلایلی چون رشد قیمت‌ها به دلیل نوسانات نرخ ازر و همچنین انتشار برخی از اخبار در بازار گوشی‌های گران قیمت شاهد کاهش تقاضای عمومی و خاص شدن گروه‌های کاربری گوشی در برخی از برندها بوده‌ایم. برخی نیز می‌گویند، انتشار برخی از اخبار در رابطه با رفع محدودیت‌های صادراتی از جانب برخی کشورها و… موجب شده است تا این توهم نزد برخی از خریداران پیش آید که به زودی قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به همین دلیل در بازار گوشی‌های گران قیمت شاهد کاهش تقاضا هستیم. اما با این حال در بازار گوشی تقاضا برای دو گروه میان قیمت و گران‌قیمت بیش از گروه ارزان‌قیمت‌ها است.

محمد سرلک، یکی از فعالان بازار در این باره به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: علت اتفاق این است که خریداران آگاهانه نسبت به خرید گوشی اقدام کرده و هنگام خرید به فاکتورهای دیگری به غیر از قیمت کالا توجه دارند. فاکتورهایی چون، اندازه صفحه نمایش، وضوح تصویر دوربین گوشی، وضوح صفحه نمایش و… به گفته وی، همین موضوع باعث شده است در بازار شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های کم قابلیت باشیم.

یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: در میان گران قیمت‌ها هم اطلاع دقیق از کاربران موجب شده است برخی از گوشی‌های گران قیمت محبوب‌تر و برخی کم مخاطب باشند.

به عنوان مثال با وجودی که 5 IPHONE در بازار موجود است، اما همچنان نمونه‌های 4S محبوبیت بیشتری دارند. یا اینکه با وجودی که نمونه 64 گیگابایتی 5 IPHONE در بازار با قیمت سه میلیون و 450 هزار تومان موجود است، اما اکثرا به سراغ نمونه‌های 16گیگابایتی آن می‌روند. به گفته وی این موضوع نشان‌دهنده آگاهی خریدار هنگام خرید است؛ چرا که پیش آمده است که برخی از خریداران ناشی بدون اطلاع تنها گران بودن گوشی را مطلوب دانسته و به سایر فاکتورها توجهی ندارند.

محبوب‌های بازار گوشی کدامند؟

سونی، اچ تی سی، سامسونگ و اپل از برندهای محبوب در بازار گوشی معرفی شده‌اند و این در حالی است که تا پیش از این چنین رده بندی از لحاظ محبوبیت در بازار گوشی وجود نداشت.

اما طی ماه‌های اخیر با اجرای برخی از سیاست‌ها از جانب شرکت‌های موبایلی و همچنین بروز برخی از اتفاقات شاهد تغییر کلی در میزان محبوبیت برندها در بازار هستیم. به این ترتیب در بازار شاهد هستیم که سونی محبوبیت چشمگیری یافته است.

فعالان بازار به «دنیای اقتصاد» اعلام کردند، در حال حاضر سونی به دلیل تنوع بالای محصول و عرضه گوشی‌هایی با قابلیت‌های خاص و البته تبلیغات خوب توانسته پا جای پای نوکیا که زمانی محبوب‌ترین در بازار بود، بگذارد. پس از آن سامسونگ و اچ تی سی از محبوب‌های بازار میان قیمت‌ها هستند. اپل هم همچنان رکورددار محبوبیت در میان گران قیمت‌ها است.

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا