تکنولوژی

اپل و آیفون‌های جدیدش

 

اپل امشب در کنفرانس مطبوعاتی خود در محل شرکت از آیفون 5S که با تکنولوژی اثر انگشت کار می‌کند رونمایی کرد. این شرکت همچنین به شایعات رنگ واقعیت داد و آیفون‌های ارزان قیمت رنگی خود را نیز به همگان نشان داد. گوشی‌ّهایی که این شرکت برای حمله به بازار گوشی‌های ارزان قیمت روانه بازار می‌کند.

اپل در این مراسم اعلام کرد که iPhone 5S را سه رنگ طلایی، ذغالی و آلومینیوم سفید عرضه می‌کند.

بخوانید: وبلاگ نویسی زنده آي تی ایران از این مراسم 

همچنین در این مراسم اپل اعلام کرد که دیگر آیفون ۵ – خداحافظ آیفون مشکی – تولید نخواهد کرد.

اما iPhone 5S که اپل امشب معرفی کرد شامل سخت‌افزار بهبود یافته ، اسکنر اثر انگشت، پردازنده سریع ۶۴ بیتی A7 ( که به خصوص برای سازندگان بازی‌‌های با گرافیک بالا کار را راحت خواهد کرد) و بالاخره امکانات بهبود یافته دوربین ۸ مگاپیکسلی است. قیمت آیفون 5S دقیقا شبیه قیمت آیفون ۵ در هنگام معرفی آن در سال ۲۰۱۲ است.

اپل آیفون جدید را با قیمت ۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی، ۲۹۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگابایتی و ۳۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی به همراه دو سال قرار داد به فروش می‌رساند. اپل در عین حال گوشی ارزان قیمتی را تحت مدل iPhone 5C نیز با قاب‌های رنگ به رنگ و پلاستیکی معرفی کرد. آیفون‌های ارزان قیمتی که با قیمت ۹۹ دلار به همراه ۲ سال قرارداد و از ۲۰ سپتامبر به فروش می‌رود. فروش iPhone 5C و iPhone 5S از حدود ده روز دیگر در کشورهای آمریکا، انگلیس، چین، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و سنگاپور آغاز می‌شود ولی تا پایان سال میلادی جاری در ۱۰۰ کشور جهان عرضه خواهند شد.

اسکنر اثر انگشت شاید مهمترین تکنولوژی که امشب معرفی شد و البته همگان نیز انتظار آن را می‌کشیدند اسکنر اثر انگشت روی آیفون باشد که درست روی دگمه Home قرار گرفته است. به این ترتیب به گفته اپل این آیفون جدید امن ترین گوشی جهان خواهد بود چراکه قفل آن تنها با اثر انگشت صاحب آن باز می‌شود. همچنین از اثر انگشت برای خرید‌های اینترنتی از فروشگاه اپل نیز می‌توان استفاده کرد.

خبرها و شایعات قدیمی اپل:

مهمترین عکس لو رفته از آیفون ارزان اپل  

همه چیز درباره آیفون 5S و آیفون 5C

آیفون جدید با پردازنده جدید A7 تا پنج برابر سریع‌تر از آیفون ۵ فعلی است. اپل به خصوص در این کنفرانس روی افزایش سرعت پردازنده برای استفاده از بازی‌های با گرافیک بالا بسیار تاکید کرد.

به گفته اپل با تکنولوژی گرافیکی Open GP ES 3.0 این آیفون به طور بالقوه هم کنون بهترین گوشی هوشمند جهان – از این نظر – است. اپل همچنین بهبودهایی را در باتری آیفون جدید داده و گفته است تا ۱۰ ساعت مکالمه با شبکه نسل سوم را داراست. در بخش دوربین اپل بهبودهایی را در دوربین فعلی آیفون داده و در مدل جدید از یک لنز پنج قطعه‌ای، با ۱۵ درصد سایز سنسور بزرگتر نسبت به مدل قبلی و همچنین با حداکثر بازشدگی دیافراگم ۲.۲ بهره گرفته است.

 

با آیفون‌های پلاستیکی رنگی،‌ برای نخستین بار اپل به سگمنت جدید و سطح متوسط  بازار ورود پیدا میکند

اپل اما مگاپیکسل دوربینش را از ۸ بالاتر نبرده است. با این حال اپل با قرار دادن حالت Burst امکان عکاسی تا ۱۰ فریم در ثانیه را در هنگام نگاه داشتن دگمه شاتر می‌دهد.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از این لنز جدید عکسهای پانورامای با کیفیت ۲۸ مگاپیکسل بگیرید. دوربین آیفون همچنین به ثابت کننده خودکار تصویر مجهز است ضمن اینکه امکان تصویربرداری اسلوموشن ( ۱۲۰ فریم در ثانیه ) هم از دیگر امکانات دوربین جدید آیفون است. اپل تاکید کرده است که برای افزایش کیفیت به جای افزایش تعداد پیکسل‌ها،‌ اندازه پیکسل‌ها را افزایش داده و این کار روش بهتری برای بالابردن کیفیت تصاویر است.

و بالاخره اینکه سیستم عامل جدیدی روی آیفون‌های جدید قرار گرفته که همزمان با عرضه اولیه این گوشی‌ها به بازار به طور رایگان در اختیار همگان قرار می‌گیرد. iOS7 شامل بهبودهای متعدد گرافیکی و سیستمی است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا