تکنولوژی

سرویس AdWords فارسی شد

در حالی که کمتر از یک هفته از انتشار خبر رایه برنامه‌های آندروید برای کاربران ایرانی می‌گذرد، وبلاگ رسمی شرکت گوگل خبر اضافه شدن زبان فارسی به سرویس AdWords را منتشر کرد.

به دنبال لغو تحریم‌ برخی از کالاهای ICT که در خردادماه توسط دولت امریکا صادر شد، شرکت‌های آمریکایی به تدریج در حال لغو تحریم‌ها هستند. بر این اساس اپل در اقدامی نام ایران را از لیست کشورهای تحریم خود حذف کرد و پس آن گوگل نیز امکان ارایه نرم‌افزارهای رایگان آندرویدی برای کشور ایران را به توسعه دهندگان داد. بر این اساس، وبلاگ رسمی شرکت گوگل خبر اضافه شدن زبان فارسی به سرویس AdWords را منتشر کرده است. به این ترتیب تبلیغ کنندگان می‌وانند فارسی‌زبانان را به شکل مستقیم مخاطب قرار دهند.
AdWords سرویس نمایش تبلیغات متنی است که آگهی‌ها را بر اساس زبان، سلیقه و موارد جستجو در گوگل برای کاربران به نمایش درمی‌آورد.
پیشتر نمایش تبلیغات به زبان فارسی با استفاده از شبکه GDN گوگل امکان‌پذیر بود، اما صاحبان آگهی نمی‌توانستند آگهی‌های خود را برای مخاطبان فارسی زبان در ایران و در وب‌سایت‌هایی که به این زبان نگارش می‌شوند، پخش کنند. 

 اضافه شدن زبان فارسی به سرویس AdWords، این امکان در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌گیرد که آگهی خود را برای کاربران فارسی زبان در سراسر دنیا و حتی داخل ایران و در وب‌سایت‌های فارسی زبان نمایش دهند. بر این اساس شرکت‌ها می‌توانند تبلیغ خود را فقط برای فارسی زبانان نمایش دهند.

در بخش تنظیمات AdWords این امکان وجود دارد که کاربران زبان و منطقه مورد نظر خود را برای نمایش تبلیغ مشخص کنند. 

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا