تکنولوژی

می‌خواهم آشتی کنم

نام نویسنده: محمود بشاش

 

من از زمانی که آی تی ایران شکل گرفت، حتی شاید جزو اولین بازدید کننده های این وب سایت بودم.

تاریخ آن روزها یادم نیست که این نشان دهنده طول عمر بنده و قدیمی بودن ماجرا است! در آن روزها تعداد وب سایت هایی شبیه آی تی ایران انگشت شمار بود. خیلی ها دیگه وجودندارن ولی آی تی ایران هنوز هست. اوایل هر روز این سایت را بازدید می کردم (با ارتباط مودم 5600kbps). یکی از دلایل موفقیت و تداوم آی تی ایران، علاوه بر جدید بودن این حرکت و نبود سایت های مشابه و فعال، شخص شهرام شریف هست. با اینکه در آن روزها تعداد ژورنالیستهای حوزه آی تی هم کم بودند ولی شهرام تنها کسی بود که آمد سراغ من.

اول از من خواست برای بهینه سازی وب سایت آی تی ایران در گوگل کمکش کنم که من هم یک کارهایی کردم که البته در کمال تعجب، نتیجه هم داد! بعد یک روز صبح دیدم همکارانم در شکت با هیجان وارد اتاق من شدند و یکی از مقاله های من را که بزرگ در نیم صفحه در ابرار اقتصادی چاپ شده بود را نشانم دادند. نمی دانم این کار شهرام برای تقدیر از کمکی بود که به او داده بودم یا نه ولی این کار او ادامه یافت و همه مقاله های من در ابرار اقتصادی و بعدها در یکی دو جای دیگه که شهرام پارتی داشت، چاپ شد و می دونید این برای یک کارشناس که با عشق و علاقه مطلب تهیه می کنه اون هم در آن روزها که همه تشنه دریافت اطلاعات جدید و به روز در زمینه وب و اینترنت بودند چه هدیه بزرگی است؟ متچکرم شهرام! بعدا یک بار ظاهر سایت عوض شد و من از ظاهر جدید خوشم نیامد. همون روز یک ایمیل زدم به شهرام ولی خوب، این تصمیم قابل برگشت نبود. من هم لج کردم و دیگه سایت را بازدید نکردم.

نه، این که شوخی بود ولی واقعا نتونستم با این ظاهر غریبه جدید ارتباط برقرار کنم. من همون آی تی ایران قبلی را دوست داشتم. البته این زمانی بود که دسترسی به منابع هم زیاد شده بود و آی تی ایران رقبای دیگری هم داشت و این شد که کمتر سایت را دیدم. یکی دو بار هم شهرام منت من را کشید ولی فایده نداشت! اخیرا که طراحی سایت عوض شده، کم کم داره باز از آی تی ایران خوشگل و جدید خوشم میاد. دوست دارم دوباره هر روز یک سری به این رفیق قدیمی بزنم. برای شهرام و تیم گرداننده آی تی ایران آرزوی موفقیت دارم.

اگر دلتون خواست به این یار قدیمی یک هدیه بدید، آدرس وب سایت من را هم درج کنید، چی ازتون کم میشه مگه؟ www.mahmoodbashash.com

 

محمود بشاش نویسنده، محقق و کارآفرین در زمینه‌های بازاریابی، فروش و تجارت الکترونیکی است. 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا