تکنولوژی

مايكروسافت حق انتشار آفيس را كنترل مي‌كند

همكاران سيستم – مايكروسافت به منظور جلوگيري از انتشار غير قانوني آفيس XP و 2003 مجبور به اتخاذ مسائل امنيتي براي كاربران شد. اين اخبار پس از انتشار خبر بحث‏انگيز مبني بر افزودن مسائل امنيتي به سيستم عامل ويندوز ويستا شدت گرفت. اگرچه به گفته آشيم جادكا، مدير برنامه (OGA) بين اين دو مورد تفاوت بسيار است.

كاربرا آفيس XP و 2003 بايد به مايكروسافت ثابت كنند كه نرم افزار آنها جهت داونلود از وب سايت، قانوني است. به عنوان مثال به منظور داونلود يك Template، لازم است كه كاربر از آفيس معتبري استفاده كند. آفيس 2007 نيز قرار است تا اواخر سال جاري و اوايل سال 2007 فعاليت خود را آغاز كند.

به محض اجراي يك نسخه جعلي آفيس، به كاربر هشدار داده مي‌شود و اطلاعاتي از قبيل نحوه خريداري نسخه قانوني از مايكروسافت و يا از شركت‌هاي تحت ليسانس آن، در اختيار وي قرار مي‌گيرد. براي برخي از كاربران نيز يك كپي رايگان از آن ارسال مي‌گردد.

روش فعال‏سازي محصولات، كه يكي ديگر از برنامه‌هاي بحث‏انگيز ماكروسافت براي Office 2007 است، غير قابل تغيير به نظر مي‏رسد. اين موضوع جداي از ويندوز وستا است كه در آن چنانچه رمز معتبري ظرف مدت 30 روز وارد نشود، به حالت “Reduced Functionality” يا “محدوديت عملكرد” مي‏رود. در اين حالت كابر فقط مي‌تواند براي مدت محدودي به گشت و گذار در وب بپردازد كه پس از آن مجبور خواهد شد از نو وارد شود.

به گفته جادكا “فعلاً در صورتي كه Office 2007 از آزمون اعتبار رد شود، به هيچ يك از حالت‌هاي Reduced Functinality گرفتار نمي‌شود ولي مايكروسافت حق اعمال اين تغيير را در آينده براي خود محفوظ نگاه مي‏دارد.”

منبع : Yahoo News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا