تکنولوژی

پردازنده جديد موبايل،تلفنهاى همراه را به قابليتهاى رايانه مجهز مى‌كند

ایرنا – شركت توليدكننده نيمه‌هادى‌هاى “اى آر ام هولدينگز” در انگليس موفق به توليد سريعترين ريزپردازنده ويژه استفاده در تجهيزات موبايل، از قبيل گوشى‌هاى تلفن همراه و دوربينهاى ديجيتالى شده‌است.

به گزارش خبرگزارى رويترز، “اى آر ام” شركتى است كه به توليد هسته مركزى پردازنده‌ها پرداخته و سپس آنها را براى استفاده شدن در تراشه‌هاى رايانه‌اى در اختيار ساير توليدكنندگان قرار مى‌دهد.

مسئولان اين شركت به تازگى اعلام كرده‌اند كه پردازنده جديد با نام “كورتكس-اى‪ ،”۸‬سرعت پردازش اطلاعات در تجهيزات موبايل را بدون نياز به مصرف ارژى بيشتر، به دو برابر سرعتهاى فعلى افزايش داده و آن‌ها را به قابليتهايى نظير نمايش تصاوير ويدئويى و بازى‌هاى رايانه‌اى با كيفيت بالا مجهز مى‌كند.

به گفته “بروس بكلف” قائم مقام اين شركت، پردازنده “كورتكس-اى‪”۸‬ نخستين پردازنده موبايل است كه به سرعت محاسباتى ‪ ۱‬گيگاهرتز دست پيدا كرده و احتمالا در حدود سه سال ديگر در محصولات الكترونيكى نظير تلفن‌هاى همراه و تلويزيونهاى پيشرفته به كار گرفته خواهد شد.

كارشناسان عقيده دارند پردازنده جديد “اى آر ام” بيش از همه مورد استقبال توليدكنندگان گوشى‌هاى موبايل قرار خواهد گرفت زيرا اين شرتكها براى افزودن قابليتهايى نظير برخوردارى از دوربينهاى عكاسى و فيلمبردارى پيشرفته، قابليتهاى مديريت ايميل و بازى‌هاى رايانه‌اى، به پردازنده‌هاى قدرتمند و كم مصرف جديد نياز خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا