تکنولوژی

مدير يك ‪ ۳۰ :ISP‬درصد كاربران به دليل سياست‌هاى فيلترينگ كاهش يافته‌اند

ایرنا – مدير عامل يك مركز ‪ ISP‬گفت: حدود سى درصد كابران به دليل سياست‌هاى فيلترينگ كاهش يافته اند.

“محمد بهنام” روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آى تى ايرنا افزود: برخى از ‪ISP‬ها كدهايى در اختيار برخى كاربران خاص خود براى ورود به سايت فيلتر شده قرار مى‌دهند.

بهنام با اشاره به اينكه نظارت درستى روى كارت‌هاى اينترنتى انجام نمى شود، افزود: مخابرات ظاهرا ناظر است اما در واقع دخالتى در اين كار ندارد.

وى اظهار داشت: برخى از كابران به شركت‌هاى اينترنتى به دليل سياست هاى فيلترينگ فشار مى‌آورند، به همين دليل بايد در اين زمينه فرهنگ‌سازى شود تا كابران اينترنتى به سراغ سايت‌هاى مفيد بروند.

بهنام تصريح كرد: البته برخى از كابران به قدرى ماهر هستند كه از طريق سايت‌هاى خاص، فيلترينگ را خنثى مى‌كنند.

اين مدير عامل يكى از ‪ISP‬هاى شهر قزوين با اشاره به اينكه حدود هشت ‪ ISP‬در اين شهر فعاليت مى‌كند، افزود: برخى از موسسات كه كارت‌هاى اينترنتى آنها ارزان است به دليل اين است كه تازه آغاز به فعاليت كرده اند و در ابتدا مجبور هستند براى جلب مشترى خسارت را متحمل شوند.

وى تاكيد كرد: يكى ديگر از دلايل ارزان بودن كارت‌هاى اينترنتى اين است كه اين شركت‌ها داراى سرمايه بسيارى اند، به همين دليل كارت‌هاى ارزان وارد بازار مى‌كنند تا تعداد زيادى كاربر از آن استفاده كنند و در نهايت سود زيادى نصيب مركز ‪ ISP‬شود.

بهنام با اشاره به مشكل بازار كارت‌هاى اينترنتى گفت: برخى سازمان هاى دولتى در اين بازار اقدام به ارايه كارت اينترنتى مى‌كنند كه اين ارگان‌ها تنها بايد به كارمندان خود كارت ارايه دهند و اين يكى از معضلات شركت‌هاى اينترنتى شده است.

وى يكى ديگر از دلايل ارزان بودن كارت‌هاى اينترنتى را مربوط به شركت هايى دانست كه خطوط ارتباطى شان را بيشتر مى‌كنند، چون تعداد كاربر بيشتر شود اما پهناى باند آن‌ها متناسب با كابرانشان نيست.

مدير عامل اين ‪ ISP‬در مورد هزينه توليد كارت ( مقوا) گفت: اين هزينه در حدود ‪ ۵۰‬تومان در مى‌آيد، و قيمت كارت‌ها نيز كه به كاربر فروخته مى شود بر اساس خطوط پهناى باند، هزينه‌هاى جارى و تعداد پرسنل است كه با محاسبه اينها قيمت كارت تعيين مى‌شود.

وى تصريح كرد: برخى شركت‌ها ساپورت ‪ ۲۴‬ساعته دارند اما برخى شركت ها اين پشتيبانى تمام مدت را ارايه نمى‌دهند، برخى شركت‌ها پهناى باندى كه ارايه مى‌دهند مى‌خواهند متناسب با كيفيت متوسط باشد، به همين دليل كارت اين شركت‌ها گران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا