تکنولوژی

3 راه براى جلوگيرى از کلاه بردارى هاى اينترنتى

آی تی ایران – هم اکنون اينترنت به فضايى تبديل شده است که افراد مختلف با مقاصد گوناگون در ان حضور دارند و بديهى است که گروهى نيز اقدام به سوء استفاد از مردم بى اطلاع ميکنند .

به گزارش روز چهار شنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (اى پليس)، براى جلوگيرى از اين که مورد کلاه بردارى ها و يا دزدى هاى اينترنتى قرار بگيريد 3 راه موثر وجود دارند که با در نظر گرفتن آنها ميتوان از خطرات کاست .

دکتر “سانجى جدهاو” مشاور اداره پليس سايبر هند ميگويد: از تايپ کردن اطلاعات حساس خود در کافى نت ها خوددارى کنيد ، هيچ وقت پسورد هاى خود را در مکانى غير از جايى که آنها را ساخته ايد به کارنبريد و هيچ وقت شماره تلفن خود را در چت روم ها اعلام نکنيد .

وى گفت : يکى از راه هايى که دزدان اطلاعاتى اقدام به فريب کاربران ميکنند اين است که با فرستادن صفحاتى مشابه سايت هاى رسمى از کاربر ميخواهند تا شماره پين کد اول خود را وارد کنند زيرا در بانک ها براى ورود به بعضى از خدمات حساب فقط همين شماره کافى است ولى براى انتقال پول بايد شماره پين کد 2 هم باشد ، بعد از اين که کاربر دوبار پين 1 خود را وارد کرد و با پيام اشتباه ساختگى در ورود اطلاعات مواجه شد از وى خواسته ميشود تا براى حل مشکل پين کد شماره 2 خود را نيز وارد کند که به اين صورت اطلاعات وى به سرقت ميرود .

او افزود : هم اکنون بيشتر سرورهاى اينترنتى در کشورهاى غربى مانند آمريکا قرار دارد و ممکن است اين کشور ها نگران امنيت کاربران خود باشند ولى اگريک اسيايى در اين زمينه شکايتى داشته باشد به ندرت به ان رسيدگى ميشود .

گفتنى است در حساب هاى اينترنتى اگر کاربر بعد از استفاده از حساب خود آن را Sign Out نکند حساب به مدت 30 ثانيه باز ميماند که در اين مدت بسيارى از هکرها مى توانند وارد حساب هاى بانکى مذکور شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا