تکنولوژی

پول الکترونيکى معطل اقدام بانک هاى کشور است

ITanalyze.ir – شب گذشته و در اولين نشست باشگاه اصحاب قلم حوزه فناورى اطلاعات به مسايل مختلفى به عنوان مهمترين وقايع فناورى اطلاعات کشور در سال گذشته پرداخته شد که يکى از آنها موضوع تحقق نيافتن پول الکترونيکى بود.

نصرا… جهانگرد نماينده ويژه رييس جمهور و دبير شوراى عالى اطلاع رسانى در پاسخ به دلايل تاخير در اجراى پول الکترونيکى مشکل را متوجه بانک هاى کشور دانست. وى گفت: بانک هاى کشور از لحاظ بسترهاى مخابراتى مشکلى براى استفاده و به کار گيرى پول الکترونيکى ندارند.

وى همچنين افزود: استانداردهاى لازم براى استفاده از پول الکترونيکى از جمله دستگاه هاى ATM و ماشين هاى POS نيز آماده است و بانک ها بايد پاسخگوى اين امر باشند.اگرچه جهانگرد به اين موضوع نيز اشاره کرد که با آاده سازى يک گزارش براى هيات دولت قصد دارد مصوبات لازم براى اجراى پول الکترونيکى را بگيرد.

اما جهانگرد در سخنان خود و در پاسخ به علت عدم تحقق پول الکترونيکى، مسووليت را متجه بانک هاى کشور دانست و آدرس آنها را به خبرنگاران داد و اينجا جايى است که باز همان دور باطل شکل مى گيرد که فى الواقع سخنگوى طرح مذکور کيست؟ چراکه خبرنگاران در چنين مواقعى براى کسب تکليف و اطلاع رسانى در حالى که مسوول و مجرى اصلى مشخص نيست با مشکلات زيادى مواجه خواهند شد. لذا باز هم تاکيد وتکرار مى شود که پروژه هاى ملى و کلان(و گاه حتى خرد) مى بايست قبل از اجرا به خوبى کالبد شکافى شده و سخنگوى مشخصى داشته باشند و گام هاى بعدى نيز بايد به سمتى باشد که اين موضوع(وجود يک سخنگو در طرح هاى ملى) به شکلى نهادينه سازى شود تا مسايلى از اين دست به شکلى مستمر و شفاف قابل پيگيرى و اطلاع رسانى باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا