تکنولوژی

جست و جو برای يافتن پورت های نفوذ پذیر و سروهای patch نشده افزایش یافت

مشورت همکاران – سرپرستان شبكه براى patch كردن سيستم‌هاى خود در برابر آسيب پذيرى سرويس معروف اينترنتى ويندوز مايكروسافت (WINS)، با شكست مواجه شده‌اند، هم‌اكنون در معرض خطر حملات بيشتر و جدى‌ترى قرار دارند.

مركز اينترنت SANS هشدار داده است كه در بررسى‌هاى خود، شاهد افزايشى در جست‌وجوهاى پورت‌هاى شبكه كه عمل به دست گيرى كنترل WINS را به عهده دارند، بوده است. SANS معتقد است كه اين امر نشانه‌اى است براى آنكه آسيب پذيرى ياد شده توسط هكرهاى مخرب، تحت سوء استفاده و به كار گيرى است.

SANS گفته است كه چنانچه كاربران، سرورهاى WINS خود را در شركت‌ها patch نكرده‌اند، بايد بسيار آگاه و هشيار باشند. موعد patch كردن اين سيستم‌ها اكنون به سر رسيده است.

بنابر آمار جمع آورى شده توسط مركز تجزيه و تحليل و تبادل اطلاعات شبكه و تحقيقات، افزايش فعاليت هكرها روز سه شنبه روى داده، اما روز شنبه بسيار شديدتر شده است.

WINS كه بخشى از محصولات سرور مايكروسافت است، شامل سرور NT 4.0، سرور ويندوز 2000 و سرور 2003 ويندوز بوده و براى شناسايى آدرس‌هاى پروتوكل اينترنت كامپيوترهاى ويژه و خاص بر روى شبكه به كار مى‌رود.

اين نقص نخستين بار در ماه نوامبر و توسط سازنده‌ى نرم‌افزار امنيتى Immunity، به عموم اعلام گشته است. پس از آن مايكروسافت اعلام كرده است كه نقص موجود در WINS مى‌تواند امكان حمله‌هاى از راه دور را براى هكرها فراهم سازد.

منبع : CNET News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا