تکنولوژی

گزارشی از روز نخست الکامپ: آنها که برای بازدید عجله کردند

نام نویسنده: مريم بخشى‌

دنیای اقتصاد – دهمين نمايشگاه بين‌المللى الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكى درحالى آغاز به كار كرد كه در ساعات اوليه بازگشايى اين نمايشگاه قشر عظيمى از جوانان براى بازديد از نمايشگاه الكامپ دهم حضور داشتند.

همچنين‌ در بين جمعيت بازديد كننده از نمايشگاه ‌علاوه بر جوانان، قشرى از كارمندان دولتى، مسوولان شركت‌هاى خصوصى و فروشندگان قطعات سخت‌افزارى كه هر يك به نحوى با موضوع درگير هستند در نماشگاه بين‌المللى الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكى دهم حضور داشتند.

يكى از دانش‌آموزان جوان كه در ساعات اوليه بازگشايى در نمايشگاه حضور داشت، گفت: نمايشگاه الكامپ دهم نسبت به سال‌هاى گذشته تغييراتى چشمگير داشته و شركت‌ها نيز محصولات جديد و بهترى‌ را به معرض نمايش گذاشته‌اند.

وى همچنين در خصوص ثبت نام آنلاين نمايشگاه الكامپ دهم گفت: كار بسيار مناسبى كه در اين دوره از نمايشگاه صورت گرفته، انجام ثبت نام به صورت آنلاين از بازديدكنندگان بوده است.

وى در ادامه گفت: اجراى چنين طرح جديدى امرى بسيار مطلوب بوده و ما نيز از آن استقبال كرده‌ايم.

وى اظهار داشت: ارائه سرويس ‌‌Wi-Fi درنمايشگاه و امكان دسترسى به اينترنت بى‌سيم وتامين پهناى باند از ديگر مزايا الكامپ دهم به شمار مى‌آيد.

وى در خصوص اين موضوع كه چرا در ساعات اوليه بازگشايى از نمايشگاه بازديد كرده، گفت: هر ساله بعد از روز اول جمعيت بازديد كننده از نمايشگاه بسيار زياد شده و ازدحام بازديدكنندگان امكان بازديد مناسب و كامل از تمامى غرفه‌ها را غير ممكن مى‌كند.

همچنين تعدادى از دانش‌آموزان نيز كه در قالب يك گروه براى بازديد از نمايشگاه حضور دا‌شتند نيز گفتند: به علت عدم اطلاع از ثبت نام آنلاي در ابتدا براى ورود به نمايشگاه مبلغ 10 هزار ريال پرداخت كرده‌ايم كه براى قشر دانش‌آموزان اين هزينه زياد است.

با توجه به اينكه آنها هر ساله از نمايشگاه بازديد كرده بودند يكى از آنها در خصوص تغييرات اساسى نمايشگاه الكامپ دهم گفت: در نمايشگاه امسال مواردى از جمله طرح ثبت نام آنلاين راه‌اندازى تور مجازى، ارائه سيستم Wi-Fi و تامين پهناى باند وجود دارد كه در نمايشگاه سال‌هاى گذشته اين موارد نبوده است.

اين دانش‌آموزان در خصوص هدف از حضور در نمايشگاه گفتند: هدف ما از بازديد دهمين نمايشگاه بين‌المللى الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكى، آشنايى با محصولات جديد و تكنولوژى‌هاى جديد است.

يكى از آنها با اشاره به اينكه امروزه عصر تكنولوژى و ارتباطات است، گفت: هر ساله در تمامى قطعات سخت افزارى كامپيوتر، نرم افزارها و تكنولوژى‌هاى مختلف تغييراتى به وجود مى‌آيد به همين دليل ما نيز بايد با اين تكنولوژى‌ها آشنا شده و عقب نمانيم.

يك كارمند دولت نيز در خصوص نمايشگاه گفت: فراهم كردن ثبت نام ‌online امرى بسيار مناسب و مطلوب بوده و خود بنده نيز‌ از طريق اين سيستم براى حضور در نمايشگاه ثبت نام كرده‌ام.

وى با اشاره به اينكه هر ساله از نمايشگاه بازديد مى‌كند، گفت: الكامپ امسال تغييراتى اساسى از جمله سيستم ثبت نام ارئه سيستم Wi-Fi، غرفه‌آرايى و مواردى از اين قبيل را شامل شده است. وى در خصوص هدف از حضور نمايشگاه گفت: با توجه به اينكه من كارمند دولت هستم و به خاطر نياز به اطلاعات جديد هر ساله در اين نمايشگاه شركت كرده تا اطلاعات خود را به روز كرده و با تكنولوژى‌هاى جديد آشنا شوم.

يك مسوول شركت كامپيوترى نيز در خصوص نمايشگاه الكامپ دهم گفت: ثبت نام آنلاين از جمله اقدامات بسيارمطلوب دست اندركاران انجمن بوده و من نيز به صورت آنلاين در اين سايت ثبت نام كرده‌ام.

وى در خصوص حضور در نمايشگاه گفت: به دليل ارتباط اين نمايشگاه با شغل بنده و براى جمع‌آورى اطلاعات، هر ساله از نمايشگاه الكامپ بازديد كرده و ضمن آشنايى با تكنولوژى‌هاى جديد از آنها استفاده مى‌كنم.

وى اظهار داشت: نظم غرفه‌ها به صورت عمومى نيز در نمايشگاه الكامپ دهم بسيار چشمگير است.

جمعى از دانشجويان نيز در گفت‌ و گو با خبر نگارما، به ارائه سيستم ثبت نام آنلاين اشاره كردند و گفتند: با ارائه چنين سيستمى ما به راحتى براى حضور در نمايشگاه ثبت نام كرده و امروز نيز بازديد كرده‌ايم.

يكى از اين دانشجويان در مورد هدف از حضور در نمايشگاه گفت: با توجه به اينكه ما دانشجو رشته كامپيوتر هستيم نياز به آشنايى با تكنولوژى‌هاى جديد و به دست آوردن اطلاعات به روز داريم.

يك دانجو نيز گفت: در حال حاضر غرفه‌ها فقط كار تجارى انجام مى‌دهند در حالى كه دانشجويانى مانند من نياز به آموزش و اطلاعات بيشتر در مورد اين سيستم‌ها داريم.

نوشته های مشابه

‫77 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا