تکنولوژی

خاتمی الکامپ را افتتاح کرد

ستاد خبری الکامپ – دهمين نمايشگاه بين المللى الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكى (الكامپ83) ساعت 15 امروز26 آبان ماه با سخنرانى رييس جمهورى و ارايه برنامه دولت در حمايت از بخش انفورماتيك از سوى ايشان در محل دايمى نمايشگاه‌هاى بين المللى آغاز به كار كرد.

نمايشگاه امسال در فضايى بالغ بر 36 هزار متر مربع برگزار مى شود. “سيد محمد خاتمى” رياست محترم جمهورى در مراسم افتتاحيه دهمين نمايشگاه الكامپ با بيان اين كه حركت همه‌جانبه و فراگير مجموعه‌ دولت و نظام جمهورى اسلامى ايران با پشتوانه‌ى اركان مختلف كشور، زمينه‌هاى مناسبى را در قالب برنامه‌ى ملى تكفا فراهم ساخته است، گفت: در تنظيم برنامه‌ى ملى تكفا نيازهاى كشور به صورت مجموعه‌اى كامل و يكپارچه لحاظ شده و تعامل همه‌ى اين اركان و نهادهاى نظام با يكديگر به صورت زنده مد نظر قرار گرفته است.

وى گفت: استقبال چشمگير همه‌ى بخش‌هاى كشور از اين حركت ملى از يكسو و تاثير عميق و غيرقابل انكار فناورى اطلاعات و ارتباطات در همه‌ى امور از سوى ديگر، امكان توسعه‌ى برنامه‌ى جامع تكفا را به صورت مستقل و فراتر از سلايق و دسته‌هاى رايج سياسى ميسر ساخته است.

رييس‌جمهور، برابرى آحاد مردم در دسترسى به فرصت‌هاى رشد و بالندگى را مستلزم عموميت يافتن دانش و دستيابى همگانى به اطلاعات عنوان كرد و اظهار داشت: به واقع، توسعه‌ى كاربرى فناورى اطلاعات و ارتباطات زمينه مناسب را براى رشد همه‌جانبه جامعه و امكان نقش‌آفرينى موثر بخش‌هاى مختلف نظير زنان، جوانان و روستاييان فراهم مى‌كند، پس بپذيريم كه رفع بخشى از محروميت‌هاى زنان، روستاييان و جوانان با توزيع مناسب‌تر دانش و ايجاد اشتغال‌هاى ارزش‌افزا در جهت شكوفايى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى كشور ممكن مى‌شود. و اين بدان معتاست كه بخش عمده اى از برنامه‌ريزى ملى و برداشتن گام‌هاى نو در مسير توسعه‌ى مبتنى بر دانايى بى‌شك در گرو فعاليت‌هاى موثر پرنشاط و پوياى بخش خصوصى است.

خاتمى در پايان از همه‌ى دست‌اندركاران برگزارى اين نمايشگاه و اجلاس تكفا و توسعه‌ى ملى، انجمن شركت‌هاى انفورماتيك، شركت‌هاى بخش خصوصى و دستگاه‌هاى دولتى كه با حضور و همكارى فعال خود جلوه‌اى از تلاش‌هاى مورد انتظار را فراهم ساختند، تشكر كرد.

بر اساس اين گزارش “سهيل مظلوم” رئيس هيأت مديره انجمن شركت هاى انفورماتيك كه برگزارى نمايشگاه امسال را براى دومين سال متوالى بر عهده دارد با ارايه چشم اندازى از بخش انفورماتيك كشور به ارايه گزارشى از عملكرد شركت هاى انفورماتيك و دستاوردهاى اين صنف پرداخت.

وى گفت: فناورى اطلاعات و تاثيرات شگرف آن بر رشد اقتصادى – توسعه فرهنگى – اجتماعى و علمى كشور مى‌تواند يكى از مهم ترين تحولات در تاريخ معاصر ايران براى رسيدن به جامعه دانايى محور محسوب شود. رييس هيأت مديره انجمن شركت هاى انفورماتيك ايجاد غرفه دولت الكترونيكى را نيز يكى از ويژگى هاى الكامپ برشمرد و خاطرنشان كرد كه در اين غرفه دستگاه هاى دولتى برنامه ها و كاركردهاى خود را در زمينه آى تى به نمايش مى‌گذارند.

وى اظهار كرد: در سالهاى اخير ميزان رشد اقتصادى كشور 8 درصد و حجم كل اعتبارات صرف شده از محل برنامه تكفا تا كنون حداكثر 2500 ميليارد ريال بوده و در طول اين سه سال بخش خصوصى حداقل چهار برابر آورده دولت را در اين صنعت به كار گرفته و بخش خصوصى تغيير رويكرد مديران بلند پايه كشور به اين فناورى را به دقت دنبال نموده است.

در ادامه “نصرالله جهانگرد” دبير شوراى عالى اطلاع رسانى با ارايه گزارشى از برنامه هاى تكفا به رياست محترم جمهورى افزود: فناورى اطلاعات در جوامع بشرى به عنوان موتور پيش برنده اهداف دولت ها و ارايه راهكارهاى عملى در عرصه فن آورى اطلاعات مى باشد . وى عوان كرد: رويكرد دانايى محور با تاكيد كاربرد فن آورى اطلاعات در عرصه هاى مختلف كشور جامع ترين و بهترين بستر براى تحقق اهداف فرهنگى – اقتصادى و اجتماعى در عرصه ملى كشور مى باشد.

وى اظهار كرد: نمايشگاه‌ها به ويژه نمايشگاه‌هاى ملى و بين المللى مهمترين محل براى عرضه توانمندى‌ها و قلمروهاى مختلف فعاليت كشور است. وى با اشاره به برگزارى دهمين نمايشگاه الكامپ كه نقطه عطف مهم و بياد ماندنى يراى حضور دو بخش دولتى و خصوصى مى باشد تصريح كرد: اين نمايشگاه مكانى براى عرضه توانمنديهاى بخش خصوصى و دستگاههاى دولتى و رقابتى هدفمند براى رسيدن به اقتصاد دانايى محور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا