تکنولوژی

مشكلات شركت‌هاى PAP با مخابرات ادامه دارد

دنياى اقتصاد- با توجه به اينكه فقط 5 ماه از فرصت شركت‌هاى PAP براى ارائه خدمات اينترنت پرسرعت (ADSL) در كشور باقى مانده، تاكنون هيچ اقدامى از سوى شركت مخابرات ايران در خصوص ابلاغ تعرفه دريافت خدمات مخابراتى از جانب شركت‌هاى PAP به مخابرات استان‌هاى كشور، صورت نگرفته است.

بابك قاجار مدير عامل يك شركت PAP در گفت‌وگو با خبرنگار گروه كامپيوتر «دنياى اقتصاد» ضمن بيان اين مطلب گفت: با گذشت 6 ماه از دريافت مجوز PAP از سوى وزارت فناورى اطلاعات و ارتباطات تنها در سه مركز مخابراتى شهيد مطهرى، شهيد رجايى و هفت تير اينترنت پرسرعت ارائه مى‌شود.

وى با اشاره به اينكه شركت‌هاى PAP از زمان برنامه‌ريزى شده براى راه‌اندازى خدمات ADSL، عقب‌ مانده‌اند گفت: نصب و راه‌اندازى سرويس اينترنت پرسرعت در همه مراكز ظرف 4 تا 5 ماه آينده انجام خواهد شد و اين در صورتى است كه شركت مخابرات استان تهران به منظور نصب تجهيزات شركت‌ها فضايى را در مراكز مخابراتى تهران براى استقرار كانكس‌ها در اختيار شركت‌هاى PAP قرار دهد.

قاجار در ادامه گفت: از زمانى كه مجوز PAP را دريافت كرده‌ايم از شركت مخابرات تقاضاى فضا در مراكز مخابراتى كرده‌ايم كه شركت مخابرات استان تهران پس از بررسى امكانات، يك ماه پيش اعلام توافق كرد.

وى افزود: شركت‌هاى PAP تا آخر دى ماه سال جارى فرصت دارند تا اين سرويس را با 20 هزار پورت در 20 شهر كشور راه‌اندازى كنند اما تا كنون شركت مخابرات ايران تعرفه دريافت خدمات مخابراتى را به مراكز استان‌ها ابلاغ نكرده است و همچنين فضايى براى استقرار كانكس‌ها در اختيار شركت‌ها در استان تهران نگذاشته است.

وى همچنين گفت: اكنون در استان‌هاى كشور 40 تا 50 درصد از پروژه پيشرفت كرده است و در گرگان و كيش تجهيزات ارائه اينترنت پرسرعت نصب شده است.

قاجار افزود: در صورت همكارى شركت مخابرات ايران و شركت مخابرات استان تهران تاخير به وجود آمده قابل جبران است و نصب و راه‌اندازى سرويس اينترنت پرسرعت در همه مراكز ظرف 4 تا 5 ماه آينده انجام خواهد شد.

تلاش خبرنگار دنياى اقتصاد به منظور كسب اطلاعات بيشتر از شركت مخابرات استان تهران و ديتاى استان تهران به دليل عدم پاسخگويى به مسوولان آنها بى‌نتيجه ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا