تکنولوژی

مدیر دیتا :‌انشاءالله 20 -30 ISP که پلمب شود سرويس ترمينيشن به طور کامل قطع مى شود

بخش خبر‌ آی تی ایران – اگر قوه قضاييه انشالله 20-30 شرکت خدمات دهنده اينترنت – آى اس پى – را پلمب کند مى توانيم بگوييم که سرويس ترمينيشن ( تلفن اينترنتى خارج به داخل) به طور کامل قطع خواهد شد.
رضا رشيدى رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت ديتا که در جمع خبرنگارن حاضر شده بود به بررسى تعطيلى آى اس پى ها ، فيلترينگ و تلفن اينترنتى پرداخت.

رضا رشيدى با اشاره به اين که به زودى برخورد با شرکت هايى که وى غير قانونى خواند ادامه مى يابد افزود: ظرف دوسه هفته بعد از بسته شدن کليه مجارى غير قانونى ما سرويس هاى ترمنيشن و اورجينشن را به 2 تا 5 شرکت واگذار مى کنيم.

وى با بيان اين که وجدانا شرکت مخابرات در تعطيلى آى اس پى ها و جلوگيرى از سرويس تلفن اينترنتى به درآمد بيشتر فکر نکرده افزود: خدمات تعيين شده تلفن اينترنتى به شرکت يا شرکت هايى واگذار خواهد شد که بيشترين ميزان درآمد را به مخابرات بپردازند.

رشيدى در بخشى از سخنانش بزگترين مشکل تلفن اينترنتى را موضوع ترانزيت مکالمات تلفن اينترنتى دانست که با سواستفاده از کاهش قيمت مکالمه برخى از کشورها مثل کوبا صورت گرفته بود. وى خاطر نشان کرد که از اين بابت تاکنون قريب به 60 ميليون دلار ضرر به مخابرات و به تبع آن به کشور وارد شده است.

در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره دلايل عدم تعيين کارشناسانه نرخ تلفن اينترنتى گفت: کارشناسان ما نمى دانستند که ممکن است چنين سواستفاده اى از ارزانى مکالمات صورت گيرد و حدود دو ماه است که ما قيمت مکالمه اين کشورها را افزايش داده ايم.

وى همچنين در پاسخ به پرسشى درباره سخنان قاضى مرتضوى در کاهش 40 درصدى استفاده از سايت هاى غير اخلاقى در پى پلمب شدن آى اس پى ها با تاييد آن گفت: بعضى شرکت ها تا قبل از برخورد فيلترينگ اينترنت را دور مى زدند و حتى بعضى روى کارت هايشان مى نوشتند بدون پراکسى .
وى با اشاره به هزينه کردن 6-7 ميليارد تومان براى فيلترينگ در اينترنت افزود: ما اين کار را کرديم که خانواده ها خيالشان راحت باشد البته بعضى افراد آن را دور مى زنند.

رشيدى همچنين در بخشى از سخنانش درباره عملکرد شرکت ديتا گفت: هم اکنون 27 هزار کيلومتر فيبرنورى در سراسر کشور وجود دارد که انقلابى در تاريخ ارتباطات کشور محسوب مى شود
وى افزود: در بخش زيرساخت و پهناى باند اينترنت ما 310Mb رفت و برگشت و 124Mb ماهواره است که به زودى 100Mb هم از سازمان صدا و سيما اجاره خواهد شد ضمن اين که شرکت هاى خدمات دهنده اينترنت پرظرفيت ICP نيز خود مستقيما از اينترنت سرويس مى گيرند و هر کدام دهها مگابايت به اين ميزان پهناى باند در کشور مى افزايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا