تکنولوژی

اينترنت Wireless براى خوره‌هاى كتاب

systemgroup – در آينده‌ى نه چندان دور، كتابخانه‌ها، لب تاپ در اختيار بازديدكنندگان قرار خواهند داد. در نتيجه آنان مى‌توانند هم‌چون جست و جو در ميان قفسه‌هاى كتابخانه، در اينترنت جست و جو كنند.
طرح ياد شده در كتابخانه‌هاى مناطق روستايى در حال اجرا بوده و دست‌رسى به اينترنت Wireless را در اين مكان‌ها فراهم خواهد كرد.
در E-Government Bulletin منعكس شده است كه اگر اين برنامه با موفقيت انجام شود، كتابخانه‌هاى سراسر انگلستان به اين امكان مجهز خواهند شد.
در نخستين مرحله از اين طرح، چندين كتابخانه، موزه و كنسول آرشيو، 60.000 پوند به 10 كتابخانه‌ در مناطق روستايى خواهند داد تا به وسيله‌ى آن، براى ساختمان‌هاى خود، تجهيزات Wireless تهيه كنند.
از آن جا كه مناطق دور دست با كمبود باند پهن روبه رو هستند، بررسى اخير، در اين مناطق اجرا خاهد شد. از نظر دولت، كتابخانه‌ها مكان‌هاى كليدى عمومى هستند كه مى‌توانند سرويس اينترنت را در اختيار كسانى كه در خانه اين امكان را ندارند، قرار دهند.
اتصال به Wi-Fi ، با حدود 2500 hotspots در مكان‌هاى عمومى، دست‌رسى به اينترنت را در كافه‌ها و بار‌هاى سراسر انگلستان، همگانى‌تر مى‌سازد.

منبع : BBC News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا