تکنولوژی

جهانگرد:كتاب مرجع بازار IT كشور در حال تدوين است

كتاب مرجع بازار IT كشور شامل كليه‌ى قوانين و ضوابط دستگاههاى دولتى و نيازهاى آنها همراه با معرفى امكانات بخش خصوصى در طول نمايشگاه تكميل و تا دهه‌ى فجر به متقاضيان ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجوين ايران (ايسنا)، مهندس نصرالله جهانگرد – نماينده‌ى ويژه‌ى رئيس جمهور در تكفا و دبير شوراى عالى اطلاع رسانى – با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ايران به عنوان بزرگترين بازار انفورماتيك در خاورميانه و حتى آسياى ميانه به شمار مى‌رود و با توجه به پتانسيل‌هاى موجود، دور از انتظار نيست كه اله‌كامپ را به عنوان نمايشگاهى با ارزش در سطح منطقه ساماندهى كنيم.
وى، معرفى آخرين دستاوردهاى بخش دولتى در حوزه‌ى فناورى اطلاعات و ارتباطات در خدمت رسانى و اطلاع رسانى سريع و مطلوب به عموم مردم، ايجاد محيطى تعاملى بين بخش دولتى و خصوصى به منظور رفع نيازهاى اطلاعاتى سازمان‌هاى دولتى منطبق با اهداف توسعه‌ى فناورى اطلاعات در برنامه‌ى تكفا و بسترسازى به منظور ارتقاى فرهنگ عمومى جامعه در بهره‌گيرى از فناورى‌هاى نوين اطلاع رسانى را از اهداف برگزارى نمايشگاه دولت الكترونيك عنوان كرد و گفت: با اين كار فضاى مناسب بحث و بررسى كارشناسان پيرامون چالش‌هاى موجود در فرايند ايجاد دولت الكترونيك و اتخاذ تصميم‌هاى مناسب در اين زمينه ايجاد خواهد شد.
وى، تصريح كرد: در بخش اصلى نمايشگاه دستاوردهاى سازمان‌هاى دولتى به نمايش گذاشته شده و همايش‌ها و سمينارهاى مختلف از سوى سازمان‌ها ارائه خواهد شد و بدين ترتيب دولت و پروژه‌هاى ملى ICT معرفى و امكان آشنايى با نهادهاى سياست گذار فراهم خواهد شد.
وى، با اشاره به برنامه‌هاى طرح تكفا، اظهار داشت: بر اساس طرح توسعه كاربردى فناورى اطلاعات در كشور كليه‌ى دستگاههاى دولتى موظف به طراحى و پياده‌سازى پايگاه وب براى معرفى محصولات و خدمات خود به عموم مردم هستند كه در شرايط فعلى و برخى از دستگاهها به اين هدف رسيده‌اند. وى، ادامه داد: بر اساس تبصره‌ى بودجه‌هاى تكفا در سال 82، 100 ميليارد تومان اعتبار در ذيل برنامه‌ى اجرايى تمامى دستگاهها قرار گرفته و 2 درصد اعتبارات آنها براى توسعه‌ى IT اختصاص يافته كه جمعا حدود 260 ميليارد تومان است و براى سال 83 نيز با توجه به اينكه بودجه‌ى 83 در سقف بودجه‌ى 82 قرار مى‌گيرد، همين رويه ادامه خواهد داشت.
وى، با بيان اين كه ارزيابى از فعاليت دستگاهها بر مبناى ارائه‌ى خدمات بهتر، ارزان‌تر، سريع‌تر و متنوع‌تر انجام شود، گفت: دستگاهها بايد سرويس محور صحبت كنند و آنچه كه در خروجى آنها بايد ديده شود خدمات سريع‌تر باشد.
همچنين تقوى – مدير نمايشگاه دولت الكترونيك – با اشاره به اينكه 41 موسسه و سازمان همراه با 12 نشريه‌ى تخصصى الكترونيك و 9 انجمن تخصصى انفورماتيك در نمايشگاه حضور دارند، گفت: 34 سمينار مختلف در مجموعه سالن‌ها براى مدت 4 روز كارى برگزار مى‌شود و معرفى دستاوردها و گزارشات و مصاحبه‌ها و بحث و بررسى چالش‌هاى موجود در يك ويژه‌نامه هر روز در نمايشگاه توزيع خواهد شد.
وى، افزود: بخش‌هاى مختلف نمايشگاه شامل نمايش و عرضه‌ى محصولات و سيمنارها و ميزگردهاى تخصصى، معرفى محصول در كارگاههاى آموزشى دولت و پروژه‌هاى ملى ICT، آشنايى با نهادهاى سياستگذارى فناورى اطلاعات و ارتباطات نشريات الكترونيك بخش دولتى ، پارك‌هاى علمى و فناورى و انجمن‌هاى انفورماتيك خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا