تکنولوژی

برگزارى همايش استفاده از IT در فرآيندهاى شهرسازى 18 شهريور در تهران

بخش خبر ITiran – نخستين همايش استفاده از فناورى اطلاعات در فرآيندهاى شهرسازى در ‌١٨ شهريور ماه جارى برگزار خواهد شد.
به گزارش ايسنا، از دبيرخانه اين همايش، حيدر محمدى دبير اين همايش، گفت: پيشرفت‌هاى فناورى‌هاى اطلاعاتى و ارتباطى و ارايه‌ى سرويس‌هاى عمومى از طريق ابزارهاى فناورى به شهروندان مى‌تواند نقش قابل توجهى را در كاهش هزينه‌ها و صرفه‌جويى در وقت شهردارى‌ها و شهروندان داشته باشد.
محمدى، افزود: شهردارى‌ها به عنوان نقطه‌ى ارتباط دولت و مردم جايگاه خاصى در بهره‌گيرى از اين فناورى و خدمات‌رسانى به شهروندان دارند. براين اساس اهداف اين همايش تسرى تفكر بهره‌گيرى از توانمندى‌هاى ‌IT در پيشبرد برنامه‌هاى شهرسازى در شهردارى‌ها، مديريت بهينه شهرى و ارايه خدمات در خور به شهروندان است.
وى ادامه داد: همچنين موضوعاتى چون استفاده از سيستم شهرسازى به عنوان بخشى از دروازه الكترونيك محلى براى ارايه خدمات الكترونيكى به شهروندان، ارتباط متقابل سيستم‌هاى اطلاعات املاك (LIS) و سيستم‌هاى اطلاعات جغرافيايى (GIS)، معرفى خدمات كارشناسى قابل ارايه به دستگاه‌هاى اجرايى در سازماندهى فرآيندهاى جمع‌آورى، پردازش و توزيع داده‌ها و تعامل براساس رويه‌هاى مدون و مصوب مورد بحث و بررسى قرار مى‌گيرد.
دبير نخستين همايش استفاده از فناورى اطلاعات در فرآيندهاى شهرسازى، درباره مفهوم ”شهردارى شيشه‌يي” نيز گفت: در شهردارى الكترونيك همه‌ى اطلاعات مربوط به شهر و مديريت شهرى در فرآيند گردش كارى در سريع‌ترين زمان به صورت الكترونيكى ذخيره مى‌شوند و پس از ارزيابى بلافاصله براى ساير سازمان‌ها و شهروندان قابل دسترسى خواهد بود و به اين ترتيب شعار شهردارى شيشه‌اى محقق خواهد شد.
به گفته‌ى محمدى، استانداران، شهرداران شهرستان‌هاى مختلف، نمايندگان مجلس و شوراى شهر، دبيران شوراى فناورى اطلاعات استان‌ها، اساتيد دانشگاه و مديران شركت‌هاى انفورماتيك از جمله ميهمانان اين همايش هستند.
در اين همايش مهندس نصرالله جهانگرد نماينده‌ى ويژه رئيس جمهور در زمينه IT و دبير شوراى عالى اطلاع‌رسانى و دكتر صديق مدير كل دفتر امور پژوهش‌هاى سازمان مديريت و تعدادى از استادان دانشگاه به سخنرانى خواهند پرداخت.
گفتنى است: اين همايش توسط شركت مارليك كامپيوتر در ‌١٨ شهريور ماه جارى در مل سازمان ايرانى مجامع بين‌المللى وزارت خارجه برگزار مى‌شود و شوراى عالى اطلاع‌رسانى و انجمن شركت‌هاى انفورماتيك از جمله حاميان آن هستند.
علاقمندان مى‌توانند با مراجعه به سايت همايش http:/marlic.net/conference و دريافت اطلاعات تكميلى در اين همايش شركت كنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا