تک‌شاخ

تک شاخ؛ رونمایی از نخستین دوچرخه برقی اشتراکی در تهران

 

 

بنیانگذار استارتاپ «زیرو» در نخستین رونمایی از دوچرخه برقی اشتراکی ایران در برنامه تکشاخ، از ورود این دوچرخه‌ها به خیابان‌های تهران طی ماه‌های آینده خبر داد.

نازلی بهروز در گفت وگویی در برنامه تکشاخ فردای اقتصاد همچنین از نهایی شدن قرارداد توسعه موتورهای برقی برای مناطق مختلف تهران خبر داد.

به گفته بهروز برنامه آینده این استارتاپ ترکیبی از موتور و دوچرخه است اما ممکن است در آینده به سراغ اسکوتر هم برویم.

بهروز گفت:  دوچرخه شهری برای ورزش کردن نیست و راحتی آن در جابه‌جایی در اولویت است. هیچ موتور برقی برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست و اساسا دوچرخه و موتور برقی برای همه افرادی که قادر به دوچرخه‌سواری یا موتورسواری باشند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته بهروز دوچرخه برقی یک دوچرخه اشتراکی مناسب است یک باتری ۳۵۰ واتی دارد و در هنگام کاهش باتری تیم پشتیبانی زیرو آن را تعویض می‌کند.

برای جلوگیری از سرقت دوچرخه‌ها مجهز به دو قفل و ردیاب ماهواره‌ای خواهند بود و ایستگاه‌های زیادی در شهر برای دسترسی شهروندان به دوچرخه‌ها ایجاد خواهد شد اما کاربران ملزم به قرار دادن دوچرخه‌ها در ایستگاه‌ها هستند.

این دوچرخه‌ها در فضای مناسب بدون شیب می‌تواند تا ۳۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری کند و کاربر نباید نگران این باشد چون می‌تواند در ایستگاه آن را با یک دوچرخه با شارژ بیشتر تعویض کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا