تکنولوژی

آرزوهای تازه فیت‌بیت بعد از خرید Pebble

فیت بیت بعد از خرید شرکت سازنده ساعت های هوشمند Pebble، مشخص است که قصد دارد به طور حرفه ای وارد بازار ساعت‌های هوشمند شود. اما سوال اینجاست که آیا این اقدام به اندازه کافی هوشمند هست یا نه، زیرا طبق گزارش‌های اخیر منتشر شده، شاید ساعت ‌های هوشمند نتوانند عمر زیادی در بازار داشته باشند.

 مدیر عامل این شرکت، James Park،  در مصاحبه‌ایی با The Verge   اعلام کرد که فقط به دلیل اینکه ساعت‌های هوشمند در حال حاضر با استقبال گرمی روبرو هستند دلیل نمیشود که در آینده هم به همین شیوه با این تکنولوژی برخورد شود.

“نزدیک ترین وسیله‌ای که می‌تواند در جایگاه مقایسه با ساعت هوشمند قرار گیرد، گام شمار است. زمانی که این وسیله وارد شد، مفهوم کاملا جدیدی در نوع خود ارائه کرد که بازار را کاملا متحول کرد. اما در حال حاضر اثری از آن در بازار نیست.”

فیت بیت به طور کاملا وضح اشاره نکرده که می‌خواهد ساعت هوشمند واقعی بسازد.اما تمام شواهد حاکی از این است که این شرکت درحال حرکت به همین سمت است. مثلا خرید اوایل هفته Pebble که فیت بیت بارها علنا اعلام کرده که این شرکت را به خاطر پلت‌فرم نرم افزاری ساعت هوشمندش خریداری کرده است.فیت بیت اوایل امسال شرکت Coin  – استارتاپ تکنولوژی پرداختی – را نیز خریداری کرد، تا بتواند پرداخت فعال از طریق تکنولوژی NFC را گسترش دهد.

از آنجا که دستبند ‌های الکتریکی تقریبا 85 درصد کل بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی را تشکیل می‌دهند، سازندگان ساعت‌های هوشمند به طور ویژه‌ای زیر ذره بین هستند. شرکت ‌های Huawei ، LG و Lenovo Moto تصمیم گرفته‌اند که عرضه ساعت هوشمند خود راتا پاییز امسال به تعویق بیاندازند. اپل نیز اعلام کرده که این هفته، بهترین فروش ساعت هوشمندش را داشته است و از آن به عنوان “”تجارت چند میلیارد دلاری” برای شرکتش یاد کرد.

فیت بیت با خرید Pebble  در حقیقت وارد وادی سیستم‌های اپراتور مستقل ساعت‌های هوشمند شد که بدین معنی است که در صورتی که بخواهد ساعت هوشمند بسازد، دیگر نیازی ندارد به ابزار پوشیدنی گوگل اندروید اتکا کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا