استارتاپ

سرمایه‌گذاری 110 میلیون دلاری هیوندایی و کیا در استارتاپ «Arrival»

غول‌های خودروسازی کره‌ای هیوندایی و کیا به تازگی 110 میلیون دلار در یک استارتاپ بریتانیایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود استارتاپ «Arrival» به یکی از باارزش‌ترین استارتاپ‌های بریتانیا تبدیل شود و ارزش آن به حدود 3.4 میلیارد دلار برسد. طبق تحقیقات موسسه «CB»، تنها 5 استارتاپ با ارزش بالاتر از استارتاپ Arrival در بریتانیا وجود دارند.

با اینکه استارتاپ arrival بیش از 800 کارمند در 5 کشور دنیا از جمله روسیه، آلمان و آمریکا دارد، اما تا به امروز در خصوص فعالیت‌هایش با محدودیت روبرو بوده است.

ایده این استارتاپ این است که خودروهای الکتریکی را با هزینه‌های مشابه خودروهای سوخت فسیلی تولید کند. این کار با احداث کارخانه‌های کوچک (میکروفکتوری) در نزدیکی شهرهای بزرگ و تولید محصولات انجام می‌گیرد. برای مثال اسکیت‌برد ماژولار این شرکت امکان نصب تجهیزات مختلف روی این وسیله را می‌دهد و نمونه‌های آزمایشی آن حالا توسط شرکت‌های پستی بزرگ دنیا از جمله DHL، UPS و Royal Mail استفاده می‌شوند.

مدیر بخش نوآوری هیوندایی در بیانیه این شرکت گفته که این سرمایه‌گذری بخشی از استراتژی نوآوری است که شرکت هیوندایی و کیا دنبال می‌کنند. گفته می‌شود هیوندایی به نبال سرمایه‌گذاری 35 میلیارد دلاری در بخش خودورهای هوشمند الکتریکی و خودران است.

سال گذشته هیوندایی از تعهد 35 میلیارد دلاری این شرکت در توسعه تکنولوژی خودروهای الکتریکی و خودروان خبر داد. در راستای همین برنامه، شرکت قصد دارد تا 5 سال آینده 23 خودروی الکتریکی را معرفی کند. هفته گذشته نیز این شرکت با همکاری اوبر از طرح مفهومی تاکسی‌های پرنده در نمایشگاه CES 2020 لاس وگاس رونمایی کرد.

منبع
Tech Crunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا