تکنولوژی

گوگل ترندز: بریتانیایی‌ها از عواقب Brexit آگاه نبودند

انگلستان در حالی به‌طور رسمی و با برگزاری همه‌پرسی رسمی از اتحادیه اروپا جدا شد که حساب کاربری Google Trends در شبکه اجتماعی توییتر از افزایش 250 درصدی در میزان جستجوی عباراتی مانند “پس از جدایی از اتحادیه اروپا چه اتفاقی می‌افتد؟” خبر داده است.

به گزارش وب‌سایت Theverge، این بررسی که در حوالی نیمه‌شب انگلستان و دو ساعت پس از پایان زمان رای‌گیری انجام شده نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی، از نتایج و تاثیرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا اطمینان کافی نداشته‌اند.

این در حالی است که با اعلام نتایج، حالا کاربران می‌توانند نتایج عملی تاثیر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا را در کاهش ارزش پوند، تغییرات ناگهانی در معیارهای اقتصادی و حتی بازخوردهای سیاسی غیرقابل انتظار مشاهده کنند.

با این وجود، طرفداران کمپین جدایی بریتانیا معتقدند شهروندان با آگاهی کامل وارد این نظرسنجی ملی شده‌اند. لازم به ذکر است که این کمپین با استقبال محدود از سوی چهره‌های مطرح و سرشناس انگلستان همراه شده بود تا برخی از این چهره‌ها حتی با حضور در برنامه‌های خبری تلویزیون و رادیو، مخالفت صریح خود با رای‌گیری Brexit را اعلام کنند. با این وجود، نتایج نهایی نشان داده که تصمیم این چهره‌های سرشناس و یا عدم آگاهی رای‌دهندگان (به گفته گوگل)، هیچ تاثیری در ممانعت از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا نداشته است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا