ایلان ماسکگوناگون

اعلام آمادگی دوباره ایلان ماسک برای مبارزه تن به تن با مارک زاکربرگ

ماسک و زاکربرگ همچنان درگیر جنگ لفظی.

ایلان ماسک دوباره بحث مبارزه فیزیکی با مارک زاکربرگ را مطرح کرده است. با این حال، هنوز هیچ برنامه قطعی برای انجام این مبارزه در جریان نیست و به نظر می‌رسد که مالک ایکس همچنان فقط حرف می‌زند و عمل نمی‌کند.

در ویدیویی که توسط خبرنگار Fox News، کلی فارز، در ایکس منتشر شده، ماسک بیان می‌کند که همچنان آماده است تا توسط مدیرعامل متا شکست بخورد. سال گذشته اخبار و حواشی پیرامون احتمال برگزاری یک مبارزه تن به تن بین این دو چهره سرشناس دنیای فناوری، سر و صدای زیادی به پا کرد اما هیچ اتفاقی روی نداد.

ماسک روز چهارشنبه با شجاعت اعلام کرد: «در هر زمان، هر مکان و تحت هر قوانینی با زاکربرگ مبارزه می‌کنم.»

زاکربرگ نیز در پاسخ به این خبر در Threads فقط یک جمله گفت: «واقعاً باز هم داریم این کار را می‌کنیم؟»

ماسک از ماه جولای سال گذشته تمرینات مربوط به مبارزه در قفس میلیاردرها را آغاز کرد، اما زاکربرگ سال‌هاست که به طور عمومی ورزش‌های رزمی ترکیبی (MMA) انجام می‌دهد. زاکربرگ در یک مسابقه جوجیتسو برزیلی (BJJ) چندین مدال کسب کرده و حتی در گزارش سالانه شرکت متا که در فوریه منتشر شد، علاقه‌مندی‌اش به ورزش‌های رزمی را به عنوان یک ریسک برای کسب و کار این شرکت معرفی کرده است.

با این حال، ماسک با وجود عقب بودن نسبی در آمادگی فیزیکی، ادعا دارد صرفاً به این دلیل که سنگین وزن‌تر است (۱۳۶ کیلوگرم) می‌تواند بر زاکربرگ پیروز شود. زاکربرگ ماه می‌گذشته در بخش سبک وزن مسابقاتBJJ، مدال کسب کرده که حداکثر وزن مجاز در آن ۷۰ کیلوگرم است. اما ماسک بارها اظهار داشته که «تقریباً هرگز» ورزش نمی‌کند البته «به جز بلند کردن بچه‌هایم و پرتاب آنها به هوا.»

ادعای جسورانه ماسک مبنی بر اینکه او آماده است «در هر مکان، هر زمان و تحت هر قوانینی» مبارزه کند، آشکارا اغراق‌آمیز است زیرا شواهد، شک و شبهه‌های زیادی در مورد میزان آمادگی فیزیکی او برای رویارویی با یک ورزشکار حرفه‌ای مانند زاکربرگ ایجاد می‌کند.

در ژوئیه سال گذشته، ماسک اولین بار پیشنهاد مبارزه را مطرح کرد و زاکربرگ با انتشار تصاویری از انجام تمرینات حرفه‌ای MMA به این چالش واکنش نشان داد. ماسک اما بیشتر به طنز و شوخی به موضوع ادامه داد و هیچ اقدام واقعی برای آماده‌سازی از خود نشان نداد.

زاکربرگ با تمرینات مداوم و شرکت در مسابقات جوجیتسو برزیلی (BJJ) توانست چندین مدال کسب کند و به این ترتیب توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت. در مقابل، ماسک تنها به اظهارات لفظی اکتفا کرده و تمرینات ورزشی منظم نداشته است. این تفاوت در آمادگی فیزیکی و ذهنی، باعث شده است که بسیاری از ناظران به صداقت و جدیت ماسک در این چالش شک کنند.

به طور کلی، با وجود ادعاهای ماسک، شواهد موجود نشان می‌دهد که او تمایل و آمادگی لازم برای رویارویی واقعی با زاکربرگ را ندارد و بیشتر به دنبال جلب توجه عمومی است.

منبع: mashable

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا