متا

مارک زاکربرگ، دوازدهمین مرد ثروتمند جهان شد

ثروت بنیان‌گذار متا ۱۰ میلیارد دلار بیشتر شد.

پس از عملکرد موفق مالی متا و ثبت درآمدی فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت، سرمایه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا به ۸۷ میلیارد دلار رسید و به عنوان دوازدهمین مرد ثروتمند جهان لقب گرفت.  

این شرکت در حالی توانست درآمد ۲۸.۶ میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را ثبت کند که فراتر از انتظارات بود و همین مسئله، رشد ۱۴ درصدی ارزش سهام این شرکت را در پی داشته است.  

این روند صعودی بیش از همه برای زاکربرگ خوشایند بود چرا که سرمایه وی حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۸۷ میلیارد دلار رسید. زاکربرگ حدود ۱۳ درصد از سهام متا را در اختیار دارد و طبق گزارش بلومبرگ، او اکنون دوازدهمین مرد ثروتمند جهان است.

با این حال، متا طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج کرده به طوری که گفته می‌شود بین ماه‌های مارس تا می، حدود ۱۰ هزار کارمند با این شرکت خداحافظی خواهند کرد و استخدام در ۵۰۰۰ شغل در این شرکت، متوقف خواهد شد.  

برای درک بهتر اخراجی‌ها متا باید به این نکته نیز اشاره کرد که در ماه نوامبر، این شرکت ۱۱ هزار نیروی خود را در قالب طرحی در سال ۲۰۲۳ که از آن به عنوان سال کارایی و بازدهی یاد می‌شود، اخراج کرد.  

با این حال، بلندپروازی‌های زاکربرگ در متاورس تاکنون نتیجه‌بخش نداده و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، هنوز سودی را برای آن به ارمغان نیاورده است. مدیرعامل متا در حین ارائه گزارش عملکرد سه ماهه نخست امسال گفت بخش Reality Labs که روی فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین متاورس متمرکز است، در این مدت زمان ضرری ۴ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا