اپلچگونه

راهکاری ساده برای افزایش طول عمر باتری مک بوک

عموما کاربران مک بوک توجه زیادی به نکته‌های مربوط به حفظ عمر باتری دستگاه خود نمی‌کنند زیرا معمولا مک بوک‌ها به شارژ متصل هستند و کاربر مشکل چندانی با باتری آن پیدا نمی‌کند. اما زمانی حفظ شارژ مک بوک برای کاربر اهمیت پیدا می‌کند که دسترسی به منبع برق سخت‌تر باشد مثلا در مسافرت.

اگر در مسافرت یا در یک کافی شاپ به منبع برق دسترسی ندارید، مجبور هستید تا راهکارهای دیگری برای حفظ بیشتر شارژ باتری مک بوک خود پیدا کنید. اولین قدم پیدا کردن و بستن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی است که بیشترین مصرف انرژی را دارند.

اپلیکیشن‌ها، طراحی‌ها و ساختارهای متفاوتی دارند، به عبارت دیگر مصرف انرژی آنها با یکدیگر متفاوت است. مثلا برنامه یادداشت، مصرف بالایی ندارد اما نرم افزار ویرایش تصویر یا پخش موسیقی انرژی بیشتری از باتری استخراج می‌کنند. برای پیدا کردن اپلیکیشن‌های پر مصرف مک، راه سریعی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

مشاهده سریع پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های باتری مک

مشاهده اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف انرژی باتری مک بوک را دارند، بسیار ساده است.

در قسمت نوار منو در سمت راست بالای صفحه مک، یک آیکن باتری می‌بینید. روی این آیکن کلیک کنید تا منوی کوچکی باز شود و در منوی باز شده، قسمتی وجود دارد به نام  « Using Significant Energy- مصرف کننده‌های حجم بالای انرژی» که با کلیک روی آن، لیستی از برنامه‌های پر مصرف را مشاهده خواهید کرد که باز هستند. این لیست را چک کنید و اگر برنامه‌ای وجود دارد که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را ببندید. برای بستن این برنامه تنها کافیست به Dock رفته، روی برنامه مدنظرکلیک راست کرده و بعد گزینه Quit یا خروج را انتخاب کنید.

اگر آیکن باتری را در نوار بالای صفحه ندیدید، به System Preferences > Battery رفته و باکس کوچک کنار Show battery status in menu bar را تیک بزنید.

توجه داشته باشید که نمی‌توانید مرورگر وب خود یا هر برنامه‌ای که به صورت فعال باز است را از این طریق ببندید اما اگر برنامه‌ای به صورت منفعل، تنها در بک گراند، باز و در حال مصرف انرژی است، به همین شیوه از آن خارج شوید. با بستن برنامه‌های پر مصرف بلا استفاده، نه تنها شارژ بیشتری در باتری ذخیره می‌ماند بلکه کار با کامپیوتر روان تر خواهد شد، به خصوص اگر چندین برنامه را به صورت هم زمان باز گذاشته باشید.

منبع: cnet

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا