اینترنت

چگونه یک ارائه دهنده VPS متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم؟

با توجه به بالا رفتن تعداد کاربران در اینترنت، ترافیک و مراجعه به سایت‌ها نیز بالا رفته است. یکی از اولین مراحل راه‌اندازی سایت، انتخاب هاست متناسب با نیاز کاربران سایت است. همه اطلاعات و فایل‌های سایت در هاست آپلود می‌شود. انواع مختلفی از هاست وجود دارد که هر کدام، سطح متفاوتی از امکانات را ارائه می‌کنند. سرور مجازی یا VPS یکی از محبوب‌ترین روش‌های میزبانی از وبسایت است. سرور مجازی از نظر قابلیت‌ها و همچنین قیمت، یک گزینه مقرون به‌صرفه برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود.

سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Server است، که در آن شما یک پارتیشن بر روی یک سرور فیزیکی اختصاص داده شده به سایت خود با یک IP و فضای ذخیره سازی منحصر به فرد دریافت می‌کنید، بر خلاف هاست اشتراکی که در آن منابع به اشتراک گذاشته می‌شوند.

عناصر اولیه‌ای که نقش مهمی در انتخاب بهترین VPS برای سایت شما دارند، ذخیره سازی، آپ تایم، سرعت و امنیت است. عناصر ثانویه‌ای که نقش مهمی نیز دارند عبارتند از قیمت گذاری، خدمات مشتری و سفارشی سازی. اگرچه VPS یک گزینه عالی است، اما هر ارائه دهنده‌ای مطابق با نیازهای شما نیست. این مقاله به طور جامع شما را در انتخاب یک ارائه دهنده میزبان VPS خوب راهنمایی می‌کند.

یک ارائه دهنده میزبانی وب برای شما چه می‌کند؟

قبل از اینکه به  جزئیات سرور مجازی بپردازیم،   در ابتدا بررسی خواهیم کرد که میزبانی وب چه امکاناتی را فراهم می‌کند.

سه چیز مهمی که یک میزبان وب ارائه می‌دهد نام دامنه، سرور و فضای ذخیره سازی است. همچنین یک اتصال سریع و مطمئن به اینترنت و وب سایت شما فراهم می‌کند تا به خوبی پاسخگوی کاربران باشد. در ادامه به بررسی کوتاه این موارد میپردازیم:

  • دامنه

در زندگی واقعی، همه افراد را به نام خودشان می‌شناسند. به نظر شما ارتباط برقرار کردن یا تماس با کسی که نام او را به خاطر نمی‌آورید، چالش برانگیز نیست؟ همین امر در مورد وب سایت‌ها نیز صدق می‌کند. وب سایت شما باید نامی داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی به آن مراجعه کنند.

بیشتر میزبان‌های وب خدماتی را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کنند نام دامنه، ثبت  و نگهداری آن را انجام دهند. اگرچه میزبانی یک سایت با آدرس IP فقط بدون نام دامنه امکان پذیر است، اما مردم به سختی سایت شما را به خاطر خواهند سپرد.

  • سرور

سرور مجازی نوعی رایانه یا سیستمی است که خدمات، داده‌ها و منابع را به وب سایت‌ها ارائه می‌دهد. این سرور سایت شما را به صورت آنلاین در سراسر جهان قابل مشاهده و در دسترس قرار می‌دهد و به مردم جهان کمک می‌کند تا به طور کارآمد و روان با سایت شما تعامل داشته باشد. نامگذاری «سرور» به نظر منطقی میرسد. چرا که سایت شما را به دنیای خارج ارائه می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد با آن ارتباط برقرار کنند.

  • فضای ذخیره سازی

معمولاً اکثر وب سایت‌ها حاوی موارد چندرسانه‌ای مانند عکس‌ها و فیلم‌ها هستند که فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می‌کنند. میزبان وب فضایی را برای ذخیره داده‌های ارزشمند یک وب سایت و در دسترس قرار دادن آن به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب نیز از داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند که می‌توانید یک کپی از داده‌های خود را نگه دارید. این اطلاعات در فضایی جداگانه نگهداری میشود. در صورت لزوم می‌توانید این داده‌ها را در هر زمان بازیابی کنید. فضای ذخیره سازی به داده‌هایی که سایت شما دارد بستگی دارد. قیمت خدمات میزبانی با توجه به اندازه داده شما افزایش می‌یابد.

هاست VPS چیست؟

وی پی اس، یک نوع سرور خصوصی مجازی و یک سرویس دهنده میزبانی وب است که منابع اختصاصی را بر روی یک سرور اشتراکی فراهم می‌کند. VPS یک وب سایت با آدرس IP منحصر به فرد، ظرفیت ذخیره سازی منحصر به فرد و غیر مشترک  و منابع اختصاصی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امنیت بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. مهمترین مزیت VPS این است که اهمیت نمیدهد چقدر ترافیک از سایر سایت‌های سرور مشترک شما وارد می‌شود، وب سایت شما تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد. VPS برای وب سایت‌هایی که به دلیل ترافیک با سرورهای میزبان مشترک مشکل دارند بهترین است زیرا امنیت و خدمات بیشتری مانند سرورهای اختصاصی ارائه می‌دهد.

چرا باید VPS را انتخاب کنید؟

سوال اصلی این است که چرا باید VPS را در مقابل هاست اشتراکی انتخاب کنیم. سر راست‌ترین پاسخ به این امر منابع اختصاصی در ارائه خدمات است. اگرچه در VPS، شما یک سرور اشتراکی مانند میزبانی هاست اشتراکی دریافت می‌کنید، اما سایت شما دارای یک اشتراک اختصاصی خواهد بود که تحت تأثیر هر چیزی که در سایت‌های دیگر روی همان سرور اتفاق می‌افتد، قرار نخواهد گرفت. .

VPS همچنین به وب سایت شما یک IP منحصر به فرد می‌دهد. امنیت بیشتری برای سایت شما فراهم می‌کند و هیچ دخالتی از سوی سایت‌های دیگر وجود ندارد. انتخاب VPS مزایای میزبانی مشترک با امنیت و سرعت بیشتر را به شما می‌دهد.

بیایید دلایل انتخاب میزبان VPS را با جزییات بیشتر بررسی کنیم.

     کنترل کامل

در هاست اشتراکی، شما اختیار کافی برای بهره مندی از اکثر تغییرات اصلی را ندارید، زیرا دسترسی محدودی برای ایجاد تغییرات دارید. همچنین دسترسی کمتری به سفارشی سازی دارید. از طرف دیگر، در VPS، فضای ذخیره سازی خاصی به شما داده می‌شود و کار یا مداخله شما بر کل سرور تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین، شما اکثر اختیارات اصلی را دارید که می‌توانید از آنها برای سفارشی کردن یا انجام کارها به روش خود استفاده کنید.

     مقیاس پذیری بهبود یافته

یکی از بهترین امکانات در مورد VPS این است که می‌توانید منابع را با توجه به جریان ترافیک سایت خود کم و زیاد کنید که بسیار انعطاف پذیر است. این به شما امکان می‌دهد زمانی که سایت شما شروع به دریافت ترافیک بیشتری می‌کند منابعی را اضافه کنید و در صورت کاهش ترافیک می‌توانید منابع را کاهش دهید. بنابراین، VPS مقیاس پذیری بیشتری نسبت به هاست اشتراکی ارائه می‌دهد.

     امنیت بهتر

در واقع، امنیت یکی از برجسته‌ترین و قابل اعتمادترین ویژگی‌های VPS است.   بخش اختصاصی جداگانه در فضای ذخیره سازی سرور و IP منحصر به فرد، VPS را نسبت به هاست اشتراکی ایمن‌تر و قابل اعتمادتر می‌کند. بهبود امنیت نیز یکی از دلایل اصلی روی آوردن کاربران به VPS است.

هنگام انتخاب برنامه میزبانی VPS خود به دنبال چه چیزی باشید؟

در زیر یک راهنمای جامع در مورد عواملی که باید هنگام انتخاب یک برنامه میزبانی VPS در نظر بگیرید آورده شده است.

سرعت سرور

در هنگام انتخاب VPS سرعت آنرا با دقت بررسی کنید. نداشتن سرعت خوب در VPS بی‌فایده است. ویژگی اصلی VPS سرعت انتقال ترافیک سریع است. به عنوان مثال یک سرور بازی را در نظر بگیرید که بازیکنان در لحظه میخواهند نتیجه عملکرد و حمله‌های تیم مقابل را ببینند. نداشتن سرعت در این سرور باعث نارضایتی کاربران خواهد شد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری، نظرات، بررسی‌ها و سرعت ارائه شده توسط میزبان VPS را بررسی کنید.

فایل پشتیبانی اطلاعات

یکی دیگر از ویژگی‌های حیاتی که هاست‌های VPS ارائه می‌دهند، پشتیبان گیری از اطلاعات است. داشتن این ویژگی به شما کمک بسیاری خواهد کرد تا در صورت بروز هر گونه اشتباه یا مشکل با داده‌های سرور، اجازه ندهد تا آن را از دست بدهید و بتوانید به راحتی آن را بازیابی کنید. بررسی کنید که آیا میزبان VPS شما نسخه پشتیبان از اطلاعات ارائه می‌دهد یا خیر.

قیمت گذاری

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب ارائه دهندگان خدمات مختلف و بسته‌های آنها را با هم مقایسه کنید. خدمات ارائه شده باید ارزش پول را داشته باشد. مطمئن شوید که قیمت آنها را برای حداقل دو سال بررسی کرده اید. ارائه دهندگان در ابتدا قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند، اما پس از ۶ ماه یا یک سال، احتمالاً نرخ سرویس‌ها را افزایش خواهند داد.

تمهیدات امنیتی:

خدمات زیر باید بخشی از خدمات امنیتی ارائه شده توسط میزبان VPS باشد.

  • نظارت بر شبکه
  • پشتیبان گیری
  • فایروال ها
  • HTTPS
  • حفاظت از DDoS

دانستن نوع VPS مورد نیاز، تصمیم گیری هوشمندانه مالی را آسان‌تر می‌کند. شما باید بدانید که به دنبال چه نوع میزبانی VPS هستید، خواه کاملاً مدیریت شده،   یا خود مدیریت باشد. عوامل دیگر خدمات مشتری، رتبه بندی وب، ویژگی‌های خاص و مزایای اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا