هوش مصنوعی

احتمال اضافه شدن تکنولوژی OpenAI در نسخه آی‌او‌اس 18

ماه گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل با گوگل در حال مذاکره است تا بتواند از قابلیت‌های هوش مصنوعی سرویس جمینای، در نسخه آی‌او‌اس 18 استفاده کند. همچنین وبسایت 9to5Mac، اوایل سال  در گزارشی اعلام کرد که اپل در حال انجام آزمایش‌هایی با سرویس چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI است و حالا خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده اپل برای آغاز همکاری احتمالی خود با شرکت OpenAI، مذاکرات خود را از سر گرفته است.

احتمال استفاده از سرویس چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI در نسخه جدید آی‌او‌اس 18

بر اساس گزارشی که دیروز توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل ظاهرا مذاکرات خود را با OpenAI از سر گرفته است تا بتواند از تکنولوژی چت جی‌پی‌تی برای برخی از قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی خود بهره ببرد. این قابلیت‌های جدید و هوشمند، قرار است همراه با آیفون و آیپد‌های امسال اپل معرفی شوند و به گفته منبعی آگاه، اپل تصمیم دارد ابزارهای OpenAI را در نسخه آی‌اواس 18 بگنجاند.

بلومبرگ در خبر خود مدعی است که اپل بنا دارد یک چت بات مجهز به هوش مصنوعی در نسخه آی او اس 18 بگنجاند و در همین راستا  با OpenAI در حال مذاکره است تا اجازه استفاده از تکنولوژی این شرکت را دریافت کند. هنوز مشخص نیست که آیا این چت بات قرار است جایگزین سیری شود و یا اینکه اپل قصد دارد یک دستیار هوشمند مجازی کاملا جدید معرفی کند.

به طور همزمان، اپل با گوگل نیز پیرامون استفاده از سرویس جمینی در آی‌او‌اس مذاکره دارد که ظاهرا در مرحله تعیین هزینه معامله قرار دارد. از آنجاییکه گوگل در کشور چین هیچ فعالیت مجازی ندارد، اپل با شرکت چینی Baidu نیز در حال مذاکره است تا بتواند قابلیت‌های جدید خود را برای کاربران چینی نیز ارائه دهد.

پیش‌بینی می‌شود که اپل در کنفرانس WWDC 2024،  قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی مولد نسخه آی‌اواس 18 را همراه با چند به روز رسانی نرم افزاری دیگرمعرفی کند.

منبع:9to5mac

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا