هوش مصنوعی

تکنولوژی ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

در دنیای سریع و پر از رقابت امروزی، تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در موفقیت برندها و کسب و کار‌ها دارند. تبلیغاتی که خود نیازمند خلاقیت ایده و تکنولوژی هستند تا بتوانند بالاترین میزان جذابیت را خلق کنند و باعث جلب توجه مخاطبین شوند. شاید خلاقیت فردی بتواند همچنان در این زمینه قوی عمل کند، اما عدم دسترسی به امکانات سخت افزاری، محدودیت‌هایی را برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی ایجاد می‌کند. برای اینکه بتوانیم بدون محدودیت دنیای جدیدی از تیزرهای تبلیغاتی بسازیم باید با علم روز دنیا و تکنولوژی هوش مصنوعی همراه شویم. با کمک تکنولوژی ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی می‌توانیم آنچه را که در زمینه معرفی محصول خود در ذهن داریم به تصویر بکشانیم و به عموم انتقال دهیم.

هوش مصنوعی چیست؟

برنامه ها، دستورها، تکنیک‌ها و مجموعه‌ای از پارامترها در بستر سیستم عامل‌های مختلف ایجاد شده است که به انجام کارهایی می‌پردازند که قبلا نیاز به هوش انسان داشت. به چنین تکنولوژی که از خود دارای دانش و آگاهی است و بر بستر اطلاعات مورد دسترس شکل گرفته است هوش مصنوعی می‌گویند. از هوش مصنوعی در امور مختلف هنری، اقتصادی، علمی، پزشکی، طراحی و… استفاده می‌شود که یکی از آنها ساخت تیزر تبلیغاتی است.

تعریف هوش مصنوعی در تیزر تبلیغاتی

مجموعه‌ای از دستورالعمل ها، الگوریتم ها، روش‌ها و تکنیک‌ها که با کمک اطلاعات اولیه موضوع محصول و تبلیغ و اشراف به نیاز مشتری در زمینه آن محصول، یک فیلم تبلیغاتی تولید می‌کنند، با عنوان هوش مصنوعی در تیزر تبلیغاتی شناخته می‌شوند.

فیلم‌های تبلیغاتی که با کمک نرم افزارهای هوش مصنوعی ساخته می‌شوند دارای بالاترین سطح کیفیتی و همچنین بیشترین میزان شخصی سازی هستند.

در دنیای تبلیغات و ارائه محصول آگاهی از الگوهای نیاز مشتری بیشترین کمک را به ساخت تیزر می‌کند. همیشه امکان انجام تحقیقات میدانی یا اجرای جلسات و داده‌های آماری وجود ندارد و از طرفی همه اینها هزینه بالایی را به همراه دارند. هوش مصنوعی در زمان کوتاه، اطلاعات جامعی از الگوی نیاز جامعه هدف به شما ارائه می‌کند. اینکه در یک محدوده جغرافیایی میزان نیاز به یک محصول چگونه است و چه رده سنی بیشترین مصرف کننده آن محصول هستند. این اطلاعات کمک می‌کند تیزر ساخته شده متناسب با رده سنی هدف باشد و جذب حداکثری بیشتری ایجاد شود.

درست است که نرم افزارهای مختلفی در زمینه موشن گرافیک، طراحی، ساخت انیمیشن و…وجود دارد اما همه اینها نیاز به هوش انسانی، توانایی بالا در کار کردن با نرم افزار و اطلاعات خام جامعه هدف دارند. در مورد هوش مصنوعی به این شکل نیست و خلاقیت و ایده‌های انسانی در بستر آن موجودند. البته استفاده از راش، آرشیو تصاویر شما که میتواند بصورت اختصاصی تهیه شده و متعلق به خودتان باشد خروجی متفاوت و منحصر به فردی ایجاد کند. برای داشتن یک خروجی حرفه‌ای میتوانید با حدود ۲ تا ۳ میلیون اجاره هلی شات یا فیلمبرداری هوایی از کارخانه یا طبیعتگردی تان و یا عکاسی حرفه‌ای از محصولاتتان آرشیو اطلاعات خود را کامل کنید. و بدون هزینه برای ساخت تیزر به شرکتی با استفاده از همین دیتا تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای با هوش مصنوعی داشته باشید.

نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

مهمترین مزایای تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

برای اینکه بدانیم چرا نیاز است برای ساخت تیزر تبلیغاتی از هوش مصنوعی استفاده کنیم، نیاز است با مزایای آن آشنا باشیم و بدانیم مزایای آن در حوزه نیاز تبلیغاتی ما چه تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند. مهمترین مزایای هوش مصنوعی در صنعت تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

  • دسترسی به اطلاعات جامع: هوش‌های مصنوعی در بستر نرم افزاری و یا وبسایتی به منابع وسیع دیتا در حوزه اینترنت متصل هستند که در کسری از ثانیه همه آنها را مرور می‌کنند تا خروجی مناسبی ارائه کنند. درحالی که یک انسان از نظر اطلاعات و یا دامنه دیتا و مواد خام برای ساخت تیزر محدود است.
  • شخصی سازی: در هوش مصنوعی نیاز به توانایی تخصصی مشابه کار با افتر افکت یا پریمیر نیست و شما با اطلاعاتی که در اختیار آن قرار می‌دهید، می‌توانید تیزر مورد نظر را متناسب با انتظار خود تا بالاترین حد ممکن شخصی سازی کنید و دقیقا خروجی آن باشد که در ابتدا در ذهن تصور کردید.
  • تحلیل اطلاعات و الگو شناسی: هوش مصنوعی کمک می‌کند تا شرایط جامعه هدف، الگوهای نیازی آنها، رده سنی، محل‌های پر تقاضا و… را نیز در تیز تبلیغاتی خود همراه سازید و تیزر نهایی با این تحلیل‌ها متناسب سازی شده باشد.
  • افزایش خلاقیت: کمک گرفتن از افراد ایده نویس و خلاق هزینه بالایی دارد، از طرفی این افراد نیز در یک حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند و با محدودیت‌هایی روبرو هستند. همچنین ممکن است زمان زیادی تا تحویل طرح و ایده از شما بگیرند، اگر هم از آنها استفاده نکنید، خلاقیت نخواهید داشت، اینجا هوش مصنوعی در زمانی کوتاه دنیایی از طرح‌های خلاقانه را به شما ارائه می‌کند تا از آن برای ساخت تیزر کمک بگیرید.
  • مدیریت هزینه و زمان: با نکاتی که بیان شد، هم هزینه‌ای برای ایده پرداز و سازنده تیزر نخواهید داد و هم اینکه سفارش شما در زمان کوتاهی آماده می‌شود که از برنامه‌های تبلیغاتی خود و یا برنامه‌های فصلی عقب نمانید. حدود هزینه‌های ساخت تیزر تبلیغاتی و تدوین را اینجا ببینید. تا ارزش ایجاد چنین سیستم‌هایی را در دنیا بیشتر حس کنید.

معایب تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هنوز در اول مسیر خود قرار دارد و درحال پیشرفت و تکامل است به همین خاطر محدودیت‌ها و نقص‌هایی در عملکرد آن وجود دارد. برخی از معایب هوش مصنوعی در ساخت تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

  • ارائه اطلاعات و داده ها: برای اینکه هوش مصنوعی بتواند نتیجه‌ای نزدیک به آنچه می‌خواهیم ارائه کند نیاز است که داده ها، اطلاعات و توضیحات مشخصی در اختیار آن قرار داده شود و بر بستر نرم افزار وارد شود. زمانی که داده ما کم باشد، نتیجه ضعیف خواهد بود، اما برای مثال وقتی به یک شخص ایده پرداز بگوید تبلیغ پنیر، باقی را خود انجام می‌دهد.
  • کیفیت: هوش مصنوعی با کنار هم قرار دادن داده‌های خود، نتیجه را ارائه می‌کند، گاهی داده‌های مترادف، موضوعات مشابه، چند شاخه بودن موضوع و… سبب می‌شود که نتیجه دارای نقص باشد و کیفیت بالایی نداشته باشد. این مشکل را می‌توان با ارائه اطلاعات جزیی‌تر به هوش مصنوعی و همچنین یک ویرایش و تدوین نهایی بر روی کار برطرف کرد.
  • تسلط: برای کار با برخی از نرم افزارها و وب‌های هوش مصنوعی برای ساخت تیزر و یا بستر‌های وب که از پیچیدگی بالایی برخوردار هستند، نیاز است که هم سطح زبان فرد بالا باشد و هم اطلاعات کارکردی با آن هوش مصنوعی را داشته باشد.

مشکلات دیگری مانند عدم توانایی در تهیه داده‌های ورودی، محدود بودن دیتا در یک زمینه نوین و جدید، احتمال ورود به حریم خصوصی مشتریان و افراد جامعه و… از دیگر معایب هوش مصنوعی در تیزر تبلیغاتی است.

هوش مصنوعی هنوز مانند کودکی برای راه افتادن کامل نیاز به همراهی هوش انسانی دارد.

مزایا و معایب تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

معرفی چند وب سایت هوش مصنوعی قدرتمند برای ساخت تیزر تبلیغاتی

نرم افزارها، وب سایت‌ها و سایر بسترهای هوش مصنوعی هر روز در حال پیشرفت هستند و نمونه‌های قوی‌تر و بهتری از آنها وارد بازار می‌شود. در زمان نگارش این مطلب برخی از بهترین‌های هوش مصنوعی جهت ساخت تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

سایت GliaCloud

یک سایت ساده و روان که با اطلاعاتی که به صورت متن به آن می‌دهید، اقدام به ساخت تیزر و ویدئو تبلیغاتی می‌نماید. کار کردن با این سایت دشواری و پیچیدگی خاصی ندارد. ویدیوهای ارائه شده توسط این وبسایت دارای کیفیت HD هستند و امکان شخصی سازی و ویرایش آنها وجود دارد.

از ویدئو‌های این هوش مصنوعی می‌توانید در زمینه‌های مختلف کاری، ارائه محصول، معرفی کالا، پیچ‌های کاری و… استفاده نمایید.

سایت Veed. io

یک هوش مصنوعی بی‌نظیر در ساخت ویدئوها و تیزرهای با کیفیت و حرفه‌ای است که نگرانی شما را بابت عدم تخصص در کار با نرم افزارهای تدوین برطرف می‌کند. قابلیت شخصی سازی این هوش مصنوعی بسیار بالاست و حتی رنگ بندی، تم و فضای تیزر را می‌توانید متناسب با هدف تغییر دهید. خروجی ویدئو با کیفیت ۷۲۰P رایگان است و برای کیفیت‌های بالاتر نیاز به تهیه اشتراک وجود دارد.

در کنار این هوش‌های مصنوعی معرفی شده، موارد دیگری مانند سایت Invideo، سایت Deepbrain AI، سایت Synths Video، سایت Lumen ۵، سایت Pictory، سایت Wisecut، سایت Designs. ai و… هستند که جزء موفق‌ترین هوش‌های مصنوعی در این زمینه به حساب می‌آیند. ۵ ویژگی کلیدی برای مقایسه مزایا و معایب هر یک سیستم‌های هوش مصنوعی برای ساخت تیزر را در این مقاله بخوانید تا بهترین سامانه برای ساخت را انتخاب کنید.

روند ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

از دو طریق می‌توانید برای ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی اقدام کنید.

۱. سپردن کار به یک استودیو تیزرسازی؛ که برای انجام آن نیاز است اطلاعات خام و اولیه را به صورت کامل در اختیار آنها قرار دهید. این اطلاعات شامل نوع محصول یا خدمات، معرفی، ویژگی‌های مهم، جامعه هدف و… است. باقی ماجرا توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و همه این داده‌ها برای رسیدن به بهترین تیزر مورد استفاده قرار گرفته و کار با هزینه کمتری به سرانجام می‌رسد.

۲. خود فرد می‌تواند از طریق بسترهای مختلف هوش مصنوعی با انتقال اطلاعات برای ساخت تیزر اقدام کند. در این روش درست است که هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود، اما نقص‌ها و مشکلاتی در خروجی کار به دلیل محدودیت‌های هوش مصنوعی وجود خواهد داشت که نیاز است ویرایش شود. اگر توانایی در شخصی سازی و ویرایش این موارد جزیی را نداشته باشید، نیاز به یک تدوین گر خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا