هوش مصنوعی

«گروک »؛ چت بات جدید شرکت xAI ایلان ماسک رسما معرفی شد

این سرویس ابتدا برای کاربران پرمیوم پلاس پلتفرم اکس عرضه می‌شود

شرکت جدید حوزه هوش مصنوعی ایلان ماسک که xAI نام دارد، دیروز رسما معرفی شد و قرار است به زودی چت بات این شرکت را برای مشتریان پرمیوم پلاس (کاربرانی که با پرداخت ماهانه ۱۶ دلار، برنامه اکس پرمیوم پلاس را خریداری کرده‌اند)  پلت فرم X عرضه کند.

نسخه بتا (آزمایشی) این سیستم که Grok (گروک) نام دارد به عنوان رقیب چت جی‌پی‌تی شرکت اوپن ای‌آی معرفی شده، از همین امروز در دسترس گروه خاصی از کاربران قرار گرفته و بعد از گذار از مرحله آزمایشی برای کاربران پرمیوم پلاس شبکه اکس عرضه می‌شود.

ماسک، اسکرین شات چند نمونه از مکالمه با این سیستم هوش مصنوعی را درپلتفرم اکس به اشتراک گذاشت و تایید کرد که پاسخ‌های این سیستم جدید، با حس شوخ طبعی شخص ایلان ماسک تلفیق شده است!

ماسک که مدیرعامل این شرکت تازه تاسیس است در توییتی اعلام کرد که سیستم جدید گروک، قابلیت‌هایی دارد که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند زیرا «این سیستم به صورت مستقیم وسریع  به داده‌ها واطلاعات پلت فرم اکس دسترسی دارد و همین مزیت، آن را از مدل‌های مشابه رقبا برتر می‌سازد».

هنوزهیچ زمانی برای عرضه عمومی این سیستم و همینطور مدت زمان فاز آزمایشی آن اعلام نشده اما ماسک گفته که به زودی تمامی کاربران اکس پرمیوم پلاس به گروک دسترسی پیدا خواهند کرد.

زمان بندی معرفی این سیستم منحصر به فرد هوش مصنوعی، مصادف شده با اولین کنفرانس توسعه دهندگان شرکت اوپن ای‌آی که رقیب اصلی  Xai محسوب می‌شود.

ماسک در تاسیس شرکت اوپن ای‌آی مشارکت داشته و تا سال ۲۰۱۸ عضوی از هیات مدیره این شرکت بوده است.

کاربران برای استفاده از چت جی‌پی‌تی شرکت اوپن ای‌آی، باید ماهیانه ۲۰ دلار پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا