تکنولوژی

xAi ؛ شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک امروز رونمایی می‌شود

طی چند ماه اخیر، شایعات زیادی در مورد سرمایه گذاری جدید حوزه هوش مصنوعی ایلان ماسک در دنیای اینترنت منتشر شده است که  xAI نام داشته و ظاهرا حالا برای معرفی رسمی آماده شده است. مدیرعامل شرکت تسلا در شبکه اجتماعی Twitter/X  نوشت که اولین مدل از این پلتفرم جدید هوش مصوعی، روز چهار نوامبر (امروز ۱۳ آبان) عرضه می‌شود.

این مدل، نسخه بتا (آزمایشی) از این پلتفرم جدید است و تنها برای گروه خاصی در دسترس قرار خوهد گرفت. ماسک اشاره‌ای نکرد که این گروه خاص شامل چه افراد یا متخصصانی بوده و یا اینکه کلا به صورت رندوم انتخاب شده یا برای مشتریان VIP ارائه خواهد شد.

ماسک مدت‌هاست که پیرامون حوزه هوش مصنوعی، قول‌های بلندپروازانه زیادی به مشتریان و کاربران خود داده است و در مورد پلتفرم جدید نیز ادعا کرده که این سیستم، در حال حاضر بهترین مدلی است که در این حوزه عرضه می‌شود. ماسک همچنین مدعی شده که xAi، با قدرت می‌تواند با محصولات مشابه شرکت‌های دیگر مانند OpenAI، گوگل و متا و چند شرکت دیگر فعال در این حوزه، رقابت کند.

هدف xAi «درک بهتر ذات واقعی جهان و کائنات» معرفی شده و ظاهرا در آن خبری از وجود یک چت بات برای رزرو هتل و یا دستور پخت غذا نیست. ماسک مدت‌هاست که با چالش‌ها و درگیری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند از جمله رکود فروش خودروهای تسلا و کاهش قیمت این خودروها و مشکلات مربوط به شبکه توییتر. حالا باید ببینیم این دست آورد جدید و پر ریسکش چطور می‌تواند در این اوضاع نسبتا بحرانی به کمک وی بیاید.

به نظر نمی‌رسد که زمان معرفی این محصول جدید، به صورت اتفاقی تعیین شده باشد. ایلان ماسک هفته گذشته در اجلاس امنیت هوش مصنوعی که در انگلستان برگزار شد، صحبت کرد. در این نشست، نماینده‌های هر دو کشور انگلستان و آمریکا راهکارها و اقدامات امنیتی خود پیرامون حوزه نوین و رو به رشد هوش مصنوعی را معرفی کردند. از طرف دیگر شرکت اوپن ای‌آی قرار است در ششم نوامبر (روز دوشنبه) اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAi را برگزار کند و ماسک بدش نمی‌آید که سایه دستاورد جدید خود را روی این کنفرانس بیندازد. این دو شرکت حالا رقیب جدید یکدیگر هستند اما بد نیست بدانید ماسک به همراه «سم آلتمن» در سال ۲۰۱۵ و از همان ابتدا، از اعضای هیات مدیره اوپن ای‌آی بوده و بعد مسیر خود را از این شرکت جدا کردند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا