هوش مصنوعی

تحصیل هوش مصنوعی در کانادا

کانادا با داشتن بهترین بازار کار در حوزه هوش مصنوعی یکی از بهترین مقاصد برای فعالان و علاقه مندان به این حوزه است. میانگین درآمد افراد شاغل در زمینه هوش مصنوعی در کشور کانادا بالا‌تر از بسیاری از کشور‌ها است. علاوه بر این گروه‌های آموزشی حرفه‌ای و امکانات رفاهی مناسب دانشگاه‌های کانادا نیز باعث محبوبیت بیشتر این گزینه تحصیلی شده است. تحصیل هوش مصنوعی در کانادا در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به این حوزه علاقه دارند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در مورد نحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادا توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: شغل‌های پردرآمد در کانادا

چرا کانادا را انتخاب کنیم؟

تحصیل در کانادا مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور عبارت‌اند از:

فرهنگ متنوع: کانادا به دلیل خدمات بسیار خوبی که به دانشجویان خود و دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد، پذیرای دانشجویان مختلف از سراسر دنیا است. به همین دلیل با تحصیل هوش مصنوعی در کانادا می‌توانید با افراد مختلف از سرتاسر جهان که هر کدام فرهنگ‌های مختلفی دارند آشنا شوید و احساس غریبی نکنید.

مقرون به صرفه: یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند، مقرون به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل در کانادا نسبت به دانشگاه‌های اروپا و ایالات متحده ارزان است.

فرصت‌های شغلی: کانادا مقر چندین شرکت بزرگ در حوزه هوش مصنوعی مانند Ecopia و Senso است که باعث می‌شود فرصت فوق العاده‌ای برای اشتغال بعد از اتمام تحصیل هوش مصنوعی در کانادا برای دانشجویان وجود داشته باشد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در حوزه هوش مصنوعی

  1. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا با رتبه ۸۴ در بین بهترین دانشگاه‌های جهان بر اساس مرکز رتبه بندی دانشگاه‌های جهان (CWUR)، یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در حوزه هوش مصنوعی است. دوره AI/ML در این دانشگاه توسط گروه علوم محاسبات آموزش داده می‌شود. در این دانشگاه موضوعاتی مانند روباتیک، یادگیری ماشین، مکاترونیک، تئوری بازی‌ها و سایر فناوری‌های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی بررسی و تدریس می‌گردد. به همین دلیل اگر به دنبال تحصیل هوش مصنوعی در کانادا هستید، بهتر است که اولویت خود را این دانشگاه قرار دهید.

معیار‌های واجد شرایط بودن:

  • داشتن مدرک لیسانس از یک موسسه معتبر در کشور خود
  • دانش پیش نیاز مهندسی، فیزیک و الکترونیک
  • سابقه کار در زمینه مرتبط
  • نمره معتبر در آزمون‌های GRE و GMAT
  • تسلط به زبان انگلیسی با حداقل نمره ۶.۵ در آیلتس یا ۹۰ در تافل
  1. دانشگاه تورنتو

اگر به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستید باید بدانید که دانشگاه تورنتو با داشتن رتبه ۱۶ در بین بهترین دانشگاه‌های جهانی از نظر US News، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه هوش مصنوعی محسوب شود. این دانشگاه در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی مانند زمینه‌های علم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات دانشجو پرورش می‌دهد. برخی از تخصص‌های هوش مصنوعی که در این دانشگاه آموزش داده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • واقعیت افزوده
  • وسایل نقلیه خودران
  • محاسبات داده ها
  • داده کاوی
  • شبکه‌های عصبی
  • رباتیک هوشمند

معیار‌های واجد شرایط بودن:

  • داشتن مدرک کارشناسی مهندسی از یک دانشگاه معتبر با نمره خوب
  • سابقه کار قبلی در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی یا مهندسی نرم افزار
  • مدرک زبان انگلیسی که شامل آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ و تافل 100
  1. دانشگاه سیمون فریزر

اگر به دنبال تحصیل هوش مصنوعی در کانادا هستید، دانشگاه سیمون فریزر نیز می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. باید بدانید برای تحصیل در کانادا دانشگاه فریزر با رتبه ۳۱۳ در بین بهترین دانشگاه‌های جهان از نظر US News، مدرک کارشناسی ارشد را در حوزه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیشتر روی تخصص‌هایی مانند مهندسی داده و یادگیری عمیق تمرکز دارد. برنامه آموزشی این دانشگاه به نحوی است که دانشجویان اطلاعات کاملی در مورد صنعت کسب می‌کنند و بعد از آن می‌توانند روی داده‌های واقعی کار کنند.

معیار‌های واجد شرایط بودن:

  • مدرک کارشناسی از یک موسسه معتبر
  • یک پایه اساسی در علوم کامیپوتر و زبان‌های برنامه نویسی مرتبط مانند C، C++، جاوا یا پایتون
  • حداقل نمره ۹۳ در تافل یا نمره ۷ در آزمون آیلتس

بازار کار هوش مصنوعی در کانادا

تحصیل هوش مصنوعی در کانادا می‌تواند یکی از بهترین ایده‌ها برای علاقه مندان این حوزه باشد. هوش مصنوعی مدت‌ها است که در زندگی ما وجود داشته است؛ اما در چند وقت اخیر به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی، بازار کار این حوزه بیش از پیش داغ شده است. با اتکای بسیاری از خدمات به هوش مصنوعی، فرصت‌های شغلی در این حوزه به خصوص در کانادا افزایش یافته است. در حال حاضر طبق رتبه بندی‌ها سه شهر کانادا در بین بهترین شهر‌ها برای اشتغال در حوزه هوش مصنوعی قرار گرفته اند.

اگر به دنبال ویزای تحصیلی کانادا با سیم آخر هستید باید بدانید که طبق رتبه بندی‌ها در شهر‌های مختلف کانادا حقوق سالانه برای کسانی که در حوزه هوش مصنوعی مشغول به کار هستند، به طور میانگین به ۱۱۷۰۰۰ دلار در سال رسیده است. این مقدار را تقریبا در هیچ کشور دیگری نمی‌توان پیدا کرد. در حال حاضر در خود کانادا ۲۷۹ فرصت شغلی مختلف برای حوزه هوش مصنوعی وجود دارد. رتبه دوم نیز و سوم نیز به ترتیب متعلق به شهر‌های ونکوور و مونترال است که هر دو به ترتیب حقوق سالانه میانگین ۱۱۱۳۹۶ و ۱۰۸۶۹۱ دلار به فعالان حوزه هوش مصنوعی می‌دهند.

جمع بندی

اگر به حوزه هوش مصنوعی علاقه دارید یا در رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کرده اید، حتما می‌دانید که کانادا یکی از بهترین کشور‌ها برای ادامه تحصیل و کار در این زمینه است. بازار هوش مصنوعی در این کشور در حال حاضر به لطف پیشرفت‌های چشمگیر حوزه هوش مصنوعی به شدت پر رونق شده است و موقعیت‌های شغلی مختلفی برای متقاضیان وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. به همین دلیل تحصیل هوش مصنوعی در کانادا هم اکنون یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه مسیر تحصیلی و شغلی است. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره تحصیل در کانادا با سیم آخر به سایت موسسه سیم آخر مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا