شبکه‌های اجتماعی

موج دوم اخراجی‌ها در لینکدین؛ این‌بار ۶۶۸ نفر

لینکدین اعلام کرد در دومین دور از اخراج کارکنان خود در سال جاری میلادی، حدود ۶۶۸ کارمند را اخراج خواهد کرد.  

به گفته این شرکت، این افراد از تیم‌های مهندسی، محصولات، استعداد و مالی خواهند بود. در بیانیه لینکدین آمده است: ما در حال ترمیم ساختارهای سازمانی و همچنین تسهیل در تصمیم‌گیری‌هایمان هستیم و به سرمایه‌گذاری روی اولویت‌های استراتژیک خود برای آینده ادامه می‌دهیم. ارزش نهادن به اعضا و مشتریان همچنان در دستور کار است و از همه کارکنانی که در این مدت اخراج شده‌اند، به طور کامل حمایت می‌کنیم و این اطمینان را می‌دهیم که با احترام و مراقبت با آنها رفتار خواهد شد.  

لینکیدن ماه می‌امسال از تصمیم خود برای اخراج ۷۱۶ نفر خبر داد و اعلام کرد دفتر این اپلیکیشن در چین را تعطیل خواهد کرد. با این موج جدید اخراجی‌ها، لینکدین در بحبوحه اخراج گسترده کارکنان حوزه فناوری در سال ۲۰۲۳، قریب به ۱۴۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است.  

مایکروسافت، شرکت مادر لینکدین که اخیرا استودیو بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد را با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریدار کرد، چندی پیش نیز از اخراج ۱۰ هزار کارمند خود به منظور کاهش هزینه‌ها خبر داده بود.  

با این حال، در گزارش اخیر مایکروسافت آمده که بخش لینکدین توانسته در مقایسه با سال گذشته، ۵ درصد افزایش درآمدی را تجربه کند. به گفته مایکروسافت، میزان عضویت در این شبکه اجتماعی روندی صعودی داشته و در حال حاضر، بیش از ۹۵۰ کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا