تجارتنرم‌افزار

قدرتمندترین نرم افزار ITSM ایرانی

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات که معمولا به عنوان ITSM شناخته می‌شود، به نحوه مدیریت ارائه خدمات فناوری اطلاعات سرتاسری (End-to-End) به مشتریان توسط تیم‌های IT اشاره می‌کند. این مفهوم شامل تمام فرآیندها و فعالیت‌های طراحی، ایجاد، ارائه و پشتیبانی از خدمات فناوری اطلاعات است.

مفهوم اصلی ITSM این باور است که فناوری اطلاعت باید به عنوان یک سرویس ارائه شود. یک سناریوی عادی در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند شامل درخواست سخت افزار جدید مانند لپ تاپ باشد. شما باید درخواست خود را از طریق یک پورتال ارسال کنید، یک تیکت را با تمام اطلاعات مرتبط پر کنید و یک گردش کار قابل تکرار را شروع کنید.

تیکت شما سپس در صف تیم فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد، جایی که درخواست‌های دریافتی بر اساس اهمیت مرتب سازی و رسیدگی می‌شود.

افراد به دلیل تعاملات روزمره‌ای که با IT دارند، معمولا مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را به اشتباه به عنوان یک پشتیبانی ساده IT تصور می‌کنند. برعکس، تیم‌های ITSM بر انواع فناوری‌های محل کار نظارت می‌کنند، از لپ تاپ گرفته تا سرورها و برناه‌های نرم افزاری حیاتی برای کسب و کار.

برای مدیریت درخواست‌ها و مطمئن شدن از اینکه خدمات IT با پایداری و عملکرد خوب در دسترس کارکنان یا مشتریان سازمان قرار می‌گیرد، به یک نرم افزار ITSM کارآمد نیاز دارید. نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانا پرو به جرات بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای ITSM ایرانی است که امکانات ویژه‌ای را در دسترس تیم‌های IT سازمان قرار می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم برخی از ویژگی‌های مهم این نرم افزار را بررسی کنیم و نقاط قوت دانا پرو را توضیح بدهیم.

آشنایی با قابلیت‌های نرم افزار ITSM دانا پرو

دانا پرو یک نرم افزار ITSM پیشرفته است که به شما اجازه می‌دهد خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات خود را مطابق با چارچوب ITIL مدیریت کنید. با استفاده از قابلیت‌هایی که این نرم افزار ITSM ایرانی در اختیارتان قرار می‌دهد به راحتی می‌توانید سطح خدمات IT سازمان خود را چند پله ارتقا دهید و به بالاترین سطح برسانید.

آشنایی با قابلیت های نرم افزار ITSM دانا پرو
آشنایی با قابلیت های نرم افزار ITSM دانا پرو

مدیریت رخدادها

دانا پرو برای مدیریت صحیح رخدادها، تمام ابزارهای حیاتی و پرکاربرد را در دسترس تیم فناوری اطلاعات سازمان قرار می‌دهد. به کمک ماژول مدیریت رخداد نرم افزار دانا پرو می‌توانید در هر شرایطی به قواعد SLA پایبند باشید و با ارائه خدمات IT مطابق با بهروش ها، هزینه‌ها و قطعی‌ها را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

مدیریت دارایی ها

در نرم افزار ITSM دانا پرو به کمک ماژول مدیریت دارایی‌های IT امکان مدیریت متمرکز تمامی دارایی‌های سخت افزاری و نرم افزاری سازمان را به دست می‌آورید. با ابزار پویش شبکه و تجهیزات و همچنین دانا کلاینت می‌توانید در هر لحظه جدیدترین تغییرات اعمال شده در سرورها و کامپیوترها را شناسایی کنید.

به این ترتیب می‌توانید مشخصات تمام سیستم‌ها را ببینید و از پیکربندی سخت افزاری، سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده روی هر سیستم مطلع باشید. با استفاده از قابلیت مدیریت دارایی‌ها همه چیز تحت کنترل شماست و با نظارت مستمر بر روی چرخه حیات دارایی ها، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش بدهید.

مدیریت تغییرات

وقتی از فرآیندهای صحیح استفاده کنید، ریسک تغییرات را به حداقل کاهش می‌دهید. زیرسیستم مدیریت تغییرات دقیقا با همین هدف طراحی شده است. این ماژول به شما کمک می‌کند تا فرآیند استاندارد اعمال تغییرات را بر اساس چارچوب ITIL پیاده سازی کنید.

تمامی مراحل تغییر شامل درخواست تغییر، ارزیابی ریسک، برنامه ریزی، تایید و پیاده سازی بر اساس بهروش‌ها قابل پیاده سازی است. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که تمامی تغییرات ثبت و طبق یک فرآیند کاملا استاندارد انجام می‌شود.

علاوه بر این، ماژول مدیریت تغییرات این امکان را به شما می‌دهد تا متناسب با نوع تغییر و نیازی که سازمان دارد، فرآیند تغییر را سفارشی سازی کنید. با قابلیت اتوماسیون فرآیند تایید درخواست‌های تغییر، می‌توانید تا حد قابل توجهی زمان لازم برای مدیریت امور روزانه را کاهش دهید.

پایگاه دانش

با ایجاد یک پایگاه دانش خوب، پاسخگویی به سوالات متداول و ارائه راه حل مشکلات پرتکرار و مطالب آموزشی مفید بسیار ساده می‌شود. استفاده از پایگاه دانش می‌تواند تا ۴۰ درصد از تیکت‌های روزانه را کاهش دهد.

در بخش پایگاه دانش نرم افزار ITSM دانا پرو می‌توانید با سرعت بالا محتواهای جدیدی تولید و آنها را در دسته بندی‌های مشخص با سطح دسترسی متفاوت قرار دهید. ماژول پایگاه دانش در زمانی که کاربری قصد ایجاد یک تیکت را داشته باشد، به صورت هوشمند راه حل‌های موجود را به او پیشنهاد می‌دهد.

مدیریت SLA

با ماژول SLA می‌توانید طبق نیازتان چندین قاعده SLA را تعریف و شرایط قرارگیری تیکت در هر قاعده را مشخص کنید. همچنین برای مدیریت هر چه بهتر روند پاسخگویی به مشتریان، می‌توانید برای هر قاعده SLA یک مهلت زمانی تعیین کنید و یا ساعات کاری را در نظر بگیرید.

امکان رسیدگی به تیکت‌ها بر اساس اولویت قواعد SLA وجود دارد و تیکت‌ها با توجه زمان باقیمانده تا منقضی شدن، با رنگ‌های متفاوتی نمایش داده می‌شوند. برای نظارت بهتر بر روی سرعت ارائه خدمات، امکان تحلیل زمان رسیدگی به تیکت‌ها و سرعت تیم وجود دارد.

سرویس و نگهداری به موقع و منظم

وقتی سرویس‌های لازم را به صورت دوره‌ای و منظم انجام دهید، به افزایش عمر مفید کامپیوترها، سرورها و سایر تجهیزات شبکه کمک می‌کنید. علاوه بر این، سرویس و نگهداری به موقع از خرابی‌ها جلوگیری می‌کند که کارایی سرویس‌ها را به طور کلی افزایش می‌دهد.

ماژول سرویس نگهداری (PM) دانا پرو کاملا با ماژول مدیریت دارایی‌ها یکپارچه است و اجازه می‌دهد برای هر گروه از دارایی‌ها یک برنامه زمان بندی مشخص را تعیین کنید. شما می‌توانید جزئیات و روش انجام هر سرویس را از قبل مشخص کنید تا کارشناسان مربوطه بر اساس دستورالعمل‌ها سرویس و نگهداری را انجام دهند.

ماژول سرویس دسک قدرتمند دانا پرو

ماژول سرویس دسک قدرتمند دانا پرو
ماژول سرویس دسک قدرتمند دانا پرو

دپارتمان IT برای ارائه بهترین خدمات به کارکنان و مشتریان سازمان، به یک سرویس دسک یکپارچه و پیشرفته نیاز دارند. ماژول سرویس دسک نرم افزار ITSM دانا پرو بر اساس بهروش‌های ITIL طراحی شده است. این ماژول به یک دپارتمان IT بزرگ اجازه می‌دهد تا روزانه هزاران تیکت مربوط به رخداد یا خدمات را با بالاترین کارایی مدیریت کند.

پورتال کاربران، چت آنلاین، پیام‌های آماده، اندازه گیری میزان رضایت کاربران، تخصیص خودکار تیکت ها، کانال‌های یکپارچه ارتباطی، یکپارچگی کامل با پایگاه دانش و فرم ساز پیشرفته تنها بخشی از قابلیت‌ها و امکانات کاربردی ماژول سرویس دسک دانا پرو هستند.

امنیت بالا

یکی از مزایای مهم نرم افزار ITSM دانا پرو که آن را از سایر گزینه‌های ایرانی متمایز می‌کند، امنیت سطح بالایی است که ارائه می‌دهد. دانا پرو گواهینامه امنیتی افتا را از سازمان فناوری اطلاعات ایران دریافت کرده است و برای محافظت از داده ها، تنظیمات امنیتی جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

danapardaz.com/danaitsm

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا