گوگل

حذف بی سر و صدای نسخه کاربردی Basic HTML جیمیل

بر اساس گزارش‌ها شرکت گوگل تصمیم دارد نسخه  Basic HTML جیمیل را حذف کند. بر اساس  گزارش وبسایت TechCrunch این تغییر در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ انجام خواهد گرفت و نسخه بیسیک HTML برنامه وب جیمیل و موبایل وب حذف خواهد شد.

کاربران جیمیل که به به صورت مستمر از نسخه Basic HTML استفاده می‌کنند قرار است نوتیفیکیشن این تغییر را به صورت ایمیل دریافت کنند. گوگل قرار است در این ایمیل، درباره این تغییر اینگونه توضیح دهد: «ما تصمیم گرفته‌ایم که نسخه Basic HTML جیمیل را غیر فعال کنیم و این تغییر در ماه ژانویه انجام خواهد گرفت. نسخه Basic HTML جیمیل، نسخه قدیمی از جیمیل است که ۱۰ سال پیش با نسخه مدرن‌تر و جدیدتر جایگزین شده و همچنین قابلیت‌های کاملی که از طریق سرویس جیمیل قابل دسترسی است را ندارد.»

تیم پشتیبانی گوگل اعتبار این خبر را تایید کرده و حالا در وبسایت جیمیل یک آگهی هشدار دیده می‌شود که نوشته: «مهم: نسخه Basic HTML سرویس جیمیل روی مرورگر شما، تا ماه ژانویه ۲۰۲۴ فعال است. بعد از این تاریخ، حالت این سرویس به صورت اتوماتیک به Standard view تغییر خواهد کرد.»

از بین رفتن نسخه Basic HTML سرویس جیمیل ممکن است برای برخی از کاربران ناراحت کننده باشد زیرا برای بسیاری افراد، خاطرات نوستالژیک به همراه دارد و یادآور روزهای نخستین جیمیل است و از طرفی برای کاربرانی که سرعت اینترنت بالایی ندارند، بسیار کارآمد بوده است. درست است که دسترسی به اینترنت و سرعت اینترنت این روزها در نقاط بسیاری روز به روز افزایش پیدا کرده اما هنوز هم مکان‌هایی در دنیا وجود دارد که سرعت اینترنت در آنجا پایین است و این خبر برای کاربرانی که در این مناطق زندگی می‌کنند، می‌تواند ناراحت کننده باشد.

اما گوگل تصمیم گرفته که کاربران از نسخه‌ای از جیمیل استفاده کنند که تمامی قابلیت‌ها و امکانات این سرویس را دارا است. از قابلیت‌هایی که در نسخه Basic HTML سرویس جیمیل وجود نداشت می‌توان به این موارد اشاره کرد: چت، اسپل چک، شورت‌کات یا میانبرهای کیبورد، مدیریت مخاطبان، فیلترهای جستجو، فیلتر اتوماتیک اینباکس‌های اصلی، تبلیغات و روابط اجتماعی، فورمت‌های مختلف متن و جدیدترین قابلیت که شامل تکنولوژی هوش مصنوعی است.

برای کاربرانی که سرعت اینترنت پایین دارند، هنوز از طرف گوگل هیچ قابلیتی معرفی نشده و تنها می‌توانند از پروتکل IMAP یا برنامه ایمیل این سرویس استفاده کنند.  پروتکل IMAP یک پروتکل اختصاصی ایمیل است که ۴۰ سال قدمت دارد و قابلیت‌های مختلفی که برای جیمیل عرضه شده را ندارد اما کاربر حداقل می‌تواند ایمیل‌هایش را چک کند.

گوگل در طول این سال‌ها قابلیت‌ها و ابزارهای زیادی را حذف کرده است از جمله  ابزار تحلیلی Google Optimize، Google Cloud IoT Core،   Google Album Archive، Grasshopper، Google Assistant’s Conversational Actions،  Google Currents و قابلیت و ابزارهای بسیار دیگر.

منبع: popsci

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا