ارز دیجیتال

بهترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

این محتوا توسط تحریریه آي‌تی‌ایران تهیه نشده است و آی‌تی‌ایران هیچ مسئولیتی در قبال آنچه در این محتوا مطرح شده به عهده ندارد.

همانطور که می‌دانید همه سرمایه‌‌گذاران برای ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای بزرگ مالی به خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال احتیاج دارند. در واقع صرافی‌ها به عنوان واسطه بین بازار کریپتو و کاربران عمل می‌کنند و امکان انجام فعالیت‌های تریدری مختلف را فراهم می‌کنند. صرافی‌های خارجی بسیاری هستند که خدمات ترید را ارائه می‌دهند؛ اما مسئله اینجاست که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن، اجازه فعالیت در صرافی خارجی ندارند. از طرفی تعداد صرافی خارجی فعال در حوزه کریپتو به قدری بالا است که انتخاب یک صرافی معتبر را به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل کرده است؛ به همین دلیل انتخاب یک صرافی معتبر خارجی برای حفظ سرمایه و امکان سرمایه‌گذاری کاربران ایرانی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نحوه عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال

اگر قبل از معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال مختصری راجع به صرافی‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها صحبت کنیم، خالی از لطف نخواهد بود. همانطور که می‌دانید تمامی معاملات در صرافی‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده و شما می‌توانید خرید و فروش رمز ارز یا تبدیل ارزهای مختلف به یک دیگر را در بستر آنلاین انجام دهید. تمامی فعالیت‌های ترید روی ارزهای دیجیتال یا جفت ارزها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در صرافی مورد نظر ثبت‌نام کرده و احراز هویت شما تأیید شده باشد. نحوه عملکرد صرافی‌ها با یک دیگر متفاوت بوده و بر اساس نوع آن‌ها مشخص می‌شود.

عملکرد بیشتر صرافی‌های جهان از نوع واسطه‌گری است و در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهند، درصد مشخصی کمیسیون دریافت می‌کنند. در واقع درامد صرافی‌ها از همین حق کمسیون به دست می‌آید. این در حالی است که برخی از صرافی‌ها نیز خود طرف معامله هستند و به این ترتیب شما با خود صرافی معامله می‌کنید، ارز دیجیتال را خریداری کرده و به خود صرافی می‌فروشید. مسئله اینجاست که قیمت خرید رمز ارز از خود صرافی کمی گران‌تر از قیمت جهانی آن است و این تفاوت قیمت، راه درآمد صرافی‌هاست. بیشتر صرافی‌های ایرانی، ساز و کار این چنینی دارند و شما با خود صرافی وارد معامله می‌شوید.

انواع صرافی ارز دیجیتال

در بررسی انواع صرافی خارجی به دو نوع صرافی متمرکز و غیر متمرکز می‌رسیم. شناخت ویژگی هر یک از این صرافی‌ها در استفاده از خدمات آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. برای هر یک از این صرافی‌ها مزایا و معایب خاصی تعریف شده است.

صرافی متمرکز

در صرافی‌های متمرکز یک نهاد مشخص بر نحوه فعالیت صرافی و دارایی آن نظارت دارد، تمام تراکنش‌ها و اطلاعات حساب کاربران را کنترل می‌کند. در صرافی‌های متمرکز، سرمایه کاربران در کیف پول‌های صرافی نگهداری می‌شود و کاربران مالک ارزها نیستند یا به عبارتی کلید خصوصی کیف پول‌ها را در اختیار ندارند. از مزایای این نوع صرافی خارجی نیز می‌توان به نقدینگی بالا، محیط کاربرپسند و استفاده آسان از آن و اطمینان از حفظ سرمایه اشاره کرد.

صرافی غیر متمرکز

در صرافی‌های غیر متمرکز تمامی فعالیت‌های ترید و سرمایه‌گذاری بر مبنای ماهیت غیر متمرکز ارزهای دیجیتال انجام شده و معاملات با استفاده از قراردادهای هوشمند و بدون نیاز به واسطه انجام می‌شوند. کاربران می‌توانند هر صرافی خارجی غیر متمرکز کیف پول خود را به صرافی متصل کنند و معاملات خود را از طریق کیف پول انجام دهند. در این صرافی‌ها هیچ کنترلی بر دارایی کاربران و حساب آن‌ها وجود ندارد و نحوه فعالیت کاربران به صورت همتا به همتا است.

فعالیت در این صرافی‌ها بدون احراز هویت و ارائه مدارک شخصی انجام می‌شود. با توجه به اینکه ریسک هک شدن و احتمال بلوکه شدن حساب در صرافی‌های غیر متمرکز بسیار کم است، کشورها می‌توانند در شرایط تحریمی از خدمات این صرافی‌ها استفاده کنند. به هر حال فعالیت در این نوع صرافی برای افراد مبتدی دشوار است و امکان انجام معامله با دارایی فیات در این صرافی‌ها وجود ندارد. به علاوه اینکه نقدینگی در این صرافی‌ها به دلیل حجم پایین معاملات، کم است.

بهترین صرافی‌های خارجی

بررسی عملکرد صرافی‌ها و معرفی انواع آن می‌تواند در شناخت ویژگی بهترین صرافی‌های خارجی موثر و مفید باشد. حال که با نحوه عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شدید، می‌توانیم چند مورد از بهترین انواع صرافی خارجی را معرفی کنیم.

صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس به عنوان اولین صرافی بین المللی پشتیبانی فارسی داشته و به کاربران ایرانی قابلیت انجام معاملات فیوچرز را ارائه می‌دهد؛ اما امکان واریز و برداشت ریالی در آن وجود ندارد. این صرافی به عنوان بهترین صررافی بین المللی در بین فارسی زبانان شناخته می‌شود و در بیش از صد کشور فعالیت دارد. این صرافی به سایت معروف تریدینگ ویو متصل است. در حالی که این قابلیت در هیچکدام از صرافی‌های ایرانی وجود ندارد. مهم‌ترین نکته آن است که کاربران ایرانی می‌توانند بدون احراز هویت در این صرافی فعالیت داشته باشند‌. از دیگر مزایای آن می‌توان به امکان معامله در فارکس، کارمزد بسیار پایین در معاملات، قابلیت کپی ترید در معاملات دمو در لایو مارکت و … اشاره کرد.

صرافی هات بیت

این صرافی خارجی یک انتخاب ایده‌آل برای کاربران ایرانی است؛ چون برای فعالیت ایرانی هیچ محدودیتی لحاظ نکرده است. این صرافی از امکانات جدید بسیاری برخوردار است و کاربران می‌توانند علاوه بر نسخه وب از اپلیکیشن آن نیز استفاده کنند. از مزایای صرافی هات بیت می‌توان کیف پول اختصاصی آفلاین و آنلاین، ارائه بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال، سرعت بالا، کارمزد کم، اپلیکیشن کاربری اندروید و آی او اس، بیش از هفت میلیون کاربر فعال، امکان معاملات جفت ارز، گروه تلگرامی برای تبادل و … را نام برد.

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن بررسی نحوه عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال و معرفی انواع صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز، سه مورد از بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را معرفی کردیم. صرافی‌های ذکر شده در کنار مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند، به احراز هویت نیاز نداشته و ضمن پذیرش کاربران ایرانی و رابط کاربری ساده، پشتیبانی قوی از زبان فارسی ارائه می‌دهند. ایرانی‌ها می‌توانند بدون مشکل در این صرافی‌های خارجی به سرمایه‌گذاری و ترید بپردازند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا