ارز دیجیتال

چالش‌های انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی به همان اندازه که می‌تواند سودده باشد، به همان اندازه نیز چالش برانگیز و پیچیده است. یکی از چالش‌های مهم برای حضور در این بازار مالی، انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر و ایمن است. با توجه به اینکه صرافی‌ها به عنوان واسطه، بین کاربران و بازارهای مالی تعامل برقرار کرده و فعالیت‌های تریدری معامله‌گران را امکان‌پذیر می‌سازند، می‌توان اهمیت انتخاب یک صرافی خوب را درک کرد. چالش برانگیزترین قسمت ماجرا آن است که شما به عنوان کاربران صرافی باید سرمایه خود را به دست آن‌ها بسپارید و انتخاب اشتباه شما می‌تواند، تمام سرمایه‌تان را از بین ببرد. در انتخاب صرافی ارز دیجیتال با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو می‌شوید که به بررسی آن‌ها و نحوه عبور از این چالش‌ها می‌پردازیم.

چالش‌ انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بسیار جذاب و سودده است؛ اما فعالیت در بازار غیر متمرکزی که بر اساس احساسات افراد و عقیده آن‌ها حرکت می‌کند، قطعا چالش‌های بسیاری خواهد داشت. برای اینکه بتوانید حضور قدرتمندی در این فضا داشته باشید، باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال و تاثیر تحریم‌ها بر روی آن‌ها دقت کنید. این مسئله برای هر تریدر و سرمایه‌گذار بازار رمز ارز مطرح می‌شود. در حال حاضر تمامی سرمایه‌گذاران برای خرید ارز دیجیتال از Wallex به جای Binance به عنوان صرافی ارز دیجیتال معتبر استفاده کنند. نکته اینجاست که انتخاب صرافی امن برای کاربران ایرانی با چالش‌های بیشتری همراه است. دلیل این مسئله هم احراز هویت کاربران و موضوع تحریم ایرانی‌ها برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی است.

عدم دسترسی به صرافی‌های معتبر خارجی

همان طور که گفتیم، موضوع احراز هویت سبب شده است که کاربران ایرانی نتوانند در صرافی‌های امن خارجی معامله کنند. هرچند در ابتدای ورود ارزهای دیجیتال به کشور، کاربران بدون احراز هویت در صرافی‌ها فعالیت می‌کردند؛ اما پس از مدتی احراز هویت کاربران صرافی، اجباری شد و شرایط تحریم سبب مسدود شدن حساب بسیاری از ایرانی‌ها در صرافی‌های خارجی شد. به این ترتیب صرافی‌هایی که احراز هویت دوعاملی دارند، کاربران ایرانی را نمی‌پذیرند و صرافی‌هایی که در احراز هویت کاربران، شرایط سخت‌گیرانه‌ای ندارند، چندان قابل اعتماد نیستند. برای اینکه بتوانید از امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشید، بهتر است از خدمات صرافی‌ ارز دیجیتال داخلی استفاده کنید.

تعداد بالای صرافی ارز دیجیتال

در بازار کریپتوکارنسی برای خرید و فروش ارز دیجیتال، قانون خاصی تعریف نشده است و کاربران می‌توانند بر حسب سلیقه سرمایه‌گذاری خود، البته بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته و میزان محبوبیت رمز ارزها به خرید ارز دیجیتال بپردازند. این در حالی است که صرافی‌ها باید برای ارائه خدمات بهینه، قوانین از پیش تعریف شده‌ای داشته باشند. این قوانین به عملکرد شفاف و درست بروکر کمک می‌کند. با این وجود که هنوز برای بسیاری از صرافی‌ها مقررات شفافی تعیین نشده و هر روز نیز به تعداد صرافی‌ها افزوده می‌شود.

عدم دسترسی به اطلاعات مربوط به صرافی ارز دیجیتال

قطعا هر سرمایه‌گذار ارز دیجیتال برای انجام یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه باید به اطلاعاتی نظیر سابقه کار صرافی، بیمه، نحوه پشتیبانی صرافی، صاحبین بروکر، شهرت، اعتبار صرافی و اطلاعاتی از این قبیل دسترسی داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از صرافی‌ها اطلاعات شفافی از خود ارائه نمی‌دهند‌.

تنوع کم ارزهای دیجیتال

هرچه تنوع ارزهای دیجیتال در یک صرافی بیشتر باشد، شرایط بهتری برای انجام معاملات مختلف برایتان فراهم خواهد شد. در حالی که ممکن است برخی از صرافی‌های معتبر از ارزهای دیجیتال کم‌تری پشتیبانی کنند‌.

عدم شفافیت در میزان کارمزدها

یکی از چالش‌های کلی برای کاربران کریپتو در رابطه با انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال، عدم شفافیت در میزان کارمزدها یا سطح بالای کارمزد است‌. طبیعتا همه کاربران در هر صرافی ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند که با اطلاع از میزان کارمزدها، معاملات خود را انجام دهند‌. با این حساب کارمزدهای شفاف می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند.

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

هرچند چالش‌های زیادی در انتخاب صرافی وجود دارد؛ اما باید بتوانید به عنوان یک سرمایه‌گذار و با در نظر گرفتن شرایط متغیر بازار رمز ارز، بروکری را انتخاب کنید که در شرایط متفاوت، پاسخگوی نیازهای معاملاتی شما باشد. در انتخاب صرافی ارز دیجیتال معیارهای مشترکی وجود دارد؛ چون نیازهای معاملاتی بیشتر تریدرها مشابه است. این موضوع به شما کمک می‌کند بر اساس معیارها و نیازهای معاملاتی در انتخاب بروکر، عملکرد هوشمندانه‌تری داشته باشید. در ادامه برخی از معیارهای مهم انتخاب بروکر معتبر را بررسی می‌کنیم.

امنیت صرافی

امنیت مقوله مهمی است که به عنوان اولین فاکتور در انتخاب صرافی مورد توجه قرار می‌گیرد. صرافی منتخب شما باید این اطمینان را ایجاد کند که سرمایه شما در امان است. برای این منظور باید نحوه ذخیره‌سازی دارایی در صرافی را بررسی کنید. بروکرهای معتبر از دو روش ذخیره‌سازی سرد و گرم برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

اعتبار صرافی

برای بررسی اعتبار صرافی ارز دیجیتال می‌توانید تعداد کاربران را بررسی کنید. صرافی‌های قدیمی‌تر که کاربران بیشتری دارند، از اعتبار بالایی برخورداراند. توجه کنید که شهرت هر صرافی صرفا دلیل بر اعتبار بالای آن نیست.

احراز هویت

صرافی‌هایی که احراز هویت ندارند، امنیت قابل قبولی ارائه نمی‌دهند. این صرافی‌ها به دلیل فعالیت کاربران ناشناس، بیشتر در معرض حملات سایبری و هک شدن حساب‌ها قرار دارند؛ بنابراین بهتر است از خدمات بروکری استفاده کنید که سیستم احراز هویت شفافی دارد.

پشتیبانی صرافی

صرافی‌های معتبر باید از زمان احراز هویت تا زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات رمز ارزی با شما تعامل داشته باشند و خدمات پشتیبانی و پیگیری را ارائه دهند‌. داشتن یک تیم پشتیبانی قوی از نشانه‌های صرافی رمز ارز معتبر است.

نحوه قیمت‌گذاری صرافی

صرافی‌هایی که خود قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کنند، انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند؛ چون شکاف قیمتی در این بروکرها زیاد است و به همین خاطر سرمایه‌گذاری سوددهی نخواهید داشت. علاوه بر آن صرافی ارز دیجیتال منتخب شما باید قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای رمز ارزها را ارائه دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به چالش‌های انتخاب صرافی‌ ارز دیجیتال صحبت کردیم. همانطور که گفتیم در انتخاب صرافی رمز ارز چالش‌های بسیاری مطرح می‌شود. در این بین کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های حاکم، چالش‌های بیشتری را تجربه می‌کنند. برای اینکه بتوانید یک صرافی معتبر داخلی را انتخاب کنید، باید معیارهای خود را در انتخاب صرافی مشخص کرده و بر اساس آن رزومه صرافی‌های مختلف را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا