اپل

قابلیت سنجش سلامت شنوایی به ایرپادز پرو اپل اضافه ‌می‌شود

به نظر می‌رسد که نسل جدید ایرپادز اپل به قابلیتی مجهز خواهد بود که می‌تواند سلامت شنوایی کاربران را ارزیابی کند.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در تازه‌ترین افشاگری خود اعلام کرد این قابلیت در آی او اس ۱۷ عرضه خواهد شد و می‌تواند مشکلات شنوایی کاربران را بررسی و همچنین از طریق کانال گوش، دمای بدن فرد را تعیین کند.

این خبرنگار همچنین مدعی شد که تمامی‌هدفون‌های جدید اپل مجهز به درگاه USB-C عرضه خواهن شد و احتمالا شاهد معرفی نسخه‌های جدیدی از ایرپادز پرو و ایرپادز مکس خواهیم بود.

البته امکانی نسبتا مشابه پیشتر نیز در ایرپادز وجود داشت که به صورت پروفایل‌های صوتی قابل استفاده بود و صدایی ایرپادز با توجه به شرایط شنوایی فرد، تنظیم می‌شد. هم‌اکنون نیز کاربران می‌توانند یک پروفایل صوتی را از طریق اپلیکیشن Mini ایجاد کنند که با تست شنوایی افراد، این نمایه ایجاد خواهد شد.

از طرفی دیگر، سایر هدفون‌های بی‌سیم نیز دارای قابلیت‌های مشابهی هستند. برای نمونه می‌توان به جبرای الایت ۷۵تی اشاره کرد که قابلیتی به نام MySound را ارائه می‌دهد که پس از پخش مجموعه‌ای از صداها در هر گوش و درخواست از کاربر برای تپ کردن به صفحه نمایش پس از شنیدن صدا، پروفایل صوتی شخصی‌سازی‌شده را ایجاد می‌کند.

با این حال، گورمن می‌گوید اپل حتی در تلاش است تا بتواند ایرپادز خود را به یک سمعک تبدیل کند که می‌تواند در شرایطی که سازمان غذا و داروی آمریکا، فروش بدون نسخه سمعک را ممنوع کرده، به کمک کاربرانی با مشکلات شنوایی بیاید.

در بخشی از این گزارش آمده که ایرپادز اپل می‌تواند در آینده، دمای بدن کاربر را با استفاده از بررسی کانال گوش تعیین کند. البته از اواخر سال ۲۰۲۱، شایعات مربوط به اضافه شدن این قابلیت در فضای وب به چشم می‌خورد و اپل واچ سری ۸ سال گذشته نیز قابلیتی تقریبا مشابه با ارائه کرد.

خبرنگار بلومبرگ نوشت استفاده از ردیاب دمای بدن در ایرپادز می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را عرضه کند؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت به تمامی‌نسخه‌های ایرپادز اضافه خواهد شد یا صرفا محدود به مدل پرو خواهد بود.

از طرفی دیگر، گورمن مدعی شد که اضافه شدن این قابلیت‌ها حداقل چند ماه و یا حتی چند سالی طول خواهد کشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا