خودروخودرو الکتریکی

خودروی تمام الکتریکی ولوو EX30 رونمایی شد

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرهای مختلف، بالاخره ولوو از جدیدترین خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی خود به نام EX30 رونمایی کرد.

محصولی که به گفته این شرکت، کمترین میزان آلایندگی کربن را دارد و به عنوان چهارمین خودروی تمام‌الکتریکی ولوو محسوب می‌شود که به زودی روانه بازار خواهد شد. این شرکت پیشتر اعلام کرد که تا سال 2030، تمامی‌خط تولید کارخانه این شرکت به تولید خودروهای تمام‌الکتریکی معطوف خواهند بود.

و اما در خصوص مشخصات این شاسی‌بلند الکتریکی باید گفت که EX30 به قابلیت‌های امنیتی سیستم کمکی Park Pilot مجهز شده که به راننده در پیدا کردن فضای خالی برای پارک کردن و جای دادن خودرو در این فضا کمک می‌کند.

همچنین این مدل در پنج رنگ عرضه خواهد شد و به تنظیمات نوری محیطی مجهز شده است. به گفته ولوو، خریداران می‌توانند یکی از نسخه‌های تک موتوره Extended Range و دو موتوره Performance را انتخاب کنند.

در این خودرو از یک باتری 64 کیلووات ساعتی استفاده شده که در مدت زمان تقریبا 26 دقیقه، شارژ آن از 10 به 80 درصد خواهد رسید. همچنین توان موتور این خودرو برابر با 268 اسب بخار عنوان شده است.

نسخه تک موتوره، نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و قادر است در مدت زمان 5.1 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این نسخه می‌تواند با یک بار شارژ، تا 442 کیلومتر را بپیماید.

نسخه دو موتوره EX30 نیز به صورت تمام چرخ متحرک و با قیمت پیمایش 426 کیلومتر با یک بار شارژ باتری عرضه خواهد شد. مجموع توان تولیدی توسط دو موتور این خودرو برابر با 422 اسب بخار عنوان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند ولوو EX30 را با قیمت پایه 34 هزار و 950 دلار ثبت سفارش کنند. مدیرعامل ولوو با اشاره به محدودیت مالی برای خرید خودروهای الکتریکی گفت می‌دانیم که قیمت و هزینه، یکی از بزرگ‌ترین پالش‌های پیش روی استقبال مردم نسبت به خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف ما با عرضه ولوو EX30 این است که یک محصول الکتریکی پیشرفته و تمام الکتریکی را در اختیار علاقه‌مندان بیشتری به این خودرو قرار دهیم. امیدواریم که تغییر خط تولید به خودروهای الکتریکی سریع‌تر اتفاق بیفتد؛ موضوعی که صنعت و جامعه به آن نیاز دارند.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Ищете профессионалов для механизированной штукатурки стен в Москве? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предлагаем услуги по машинной штукатурке стен любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

  2. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا