گوناگون

چه زمانی بلیط تبریز مشهد ارزانتر است؟

مشهد دومین شهر بزرگ ایران است که در کنار وجود مهم‌ترین مکان مذهبی کشور یعنی حرم امام رضا (ع)، به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، همیشه مقصد محبوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است. از جمله جاذبه‌های توریستی مشهد می‌توان به آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه فردوسی، گنبد هارونیه، ییلاقات شاندیز، طرقبه، زشک، پارک جنگلی وکیل‌آباد، آبشار ارتکند و… اشاره کرد. از آن‌جایی‌که بیشتر افراد به‌قصد زیارت امام هشتم به مشهد سفر می‌کنند، هزینه پرواز کاملا تحت تاثیر مناسبت‌های مذهبی قرار می‌گیرد. در این مقاله با همه عواملی که کمک می‌کنند ارزان‌ترین بلیط هواپیما تبریز مشهد را پیدا کنید آشنا می‌شوید.

بهترین فصل سفر به مشهد چه زمانی است؟

استان خراسان بسیار پهناور است و شهرهای آن از لحاظ آب و هوایی وضعیت متنوعی دارد. دوربودن از دریا و وجود رشته‌کوه بینالود، باعث شده آب و هوای شهر مشهد کوهستانی و نسبتا خشک باشد. در کل این شهر آب و هوایی متغیر و متمایل به سرد و خشک دارد. نخستین نشانه‌های گرمای مشهد از اواسط خردادماه ظاهر می‌شود و شاید شنیده‌اید که این شهر، به داشتن تابستان‌های گرم و خشک معروف است. دمای هوا در تابستان تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود. زمستان‌های شهر مشهد کاملا سرد است و اگر در این فصل بلیط تبریز مشهد خریده‌اید، برای بارش‌های گاه‌وبی‌گاه آماده باشید.

اردیبهشت‌ماه بهترین زمان سفر به مشهد است، در این ماه از سرمای زمستان خبری نیست و هنوز گرمای خرداد از راه نرسیده و منظر طبیعی در زیباترین حالتشان هستند. از طرف دیگر شهریورماه هم هوای مناسبی برای سفرکردن دارد. هوای نسبتا خنک و مطبوع آخر تابستان، باعث می‌شود افرادی که به دلایل کاری و تحصیلی در طول سال امکان مسافرت ندارد، به سمت مشهد راهی شوند.

مناسب‌ترین زمان خرید بلیط تبریز مشهد

بیشتر افراد به قصد زیارت از حرم امام هشتم به مشهد سفر می‌کنند، از این‌رو، سفر به این شهر ارتباط چندانی به فصل و آب و هوا ندارد و در مناسبت‌های مذهبی مشهد، محبوب‌ترین مقصد مسافران است. طبق آمار اعلام‌شده سالانه بیش‌از ۲۵ میلیون نفر به این شهر توریستی وارد می‌شوند که حدود ۴ میلیون نفر از این تعداد، تعطیلات نوروز را برای سفرشان انتخاب می‌کنند. شهر مشهد در همه ماه‌های سال آماده پذیرایی از مسافران است؛ اما در تعطیلات نوروز بیشترین تعداد مسافر را تجربه می‌کند. اگر می‌خواهید در روزهای پرشور این شهر حضور داشته باشید، یکی از مناسبت‌های مذهبی را انتخاب کنید.

از آن‌جایی‌که پیک سفر در شهر مشهد به تعطیلات سال نو و مناسبت‌های مذهبی تعلق دارد، هزینه رزرو هتل و قیمت بلیط تبریز مشهد هم در بالاترین حد قرار می‌گیرند. تراکم مسافران شهر مشهد در تعطیلات نوروز، مناسبت‌های مذهبی و ماه شهریور به اوج می‌رسد و احتمال دارد شلوغی معابر و گردشگاه‌ها سفرتان را مختل کند. شاید انتخاب شما، یک سفر ارزان‌تر و خلوت‌تر باشد و در این صورت سفر در فصل زمستان و فصل تابستان را پیشنهاد می‌دهیم. قیمت خدمات سفر در گرم‌ترین و سردترین ماه‌های سال به حداقل می‌رسد و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتری در این شهر زیبا به سیاحت و زیارت بپردازید و از یک سفر اقتصادی نهایت استفاده را ببرید.

مناسب‌ترین زمان خرید بلیط تبریز مشهد
مناسب‌ترین زمان خرید بلیط تبریز مشهد

بلیط سیستمی یا چارتری، کدام ارزان‌تر است؟

حتما می‌دانید که قیمت بلیط بسته به نوع ایرلاین، کلاس پروازی، زمان و سیستمی یا چارتری‌بودن پرواز متفاوت است. اگر به دنبال پایین‌آوردن هزینه‌های سفرتان هستید، هنگام خرید بلیط تبریز مشهد، به سیستمی یا چارتری‌بودن پرواز دقت کنید چون شرایط و قیمت‌های متفاوتی دارند. تفاوت قیمت این دو نوع بلیط، ارتباطی به کیفیت پرواز و میزان بار مجاز ندارد و تنها به قوانین شرکت‌های صادرکننده مربوط است. در ادامه می‌توانید به طور خلاصه تفاوت‌های بلیط سیستمی و بلیط چارتری را ببینید؛ اما فراموش نکنید در زمان رزرو بلیط هواپیما، قوانین هر ایرلاین را به طور کامل بخوانید.

  • بلیط‌های سیستمی مستقیما توسط ایرلاین عرضه می‌شوند و همیشه نرخ مصوب، ثابت و غیر قابل تغییری دارند. ایرلاین‌ها برنامه پروازی بلیط‌های سیستمی را از چند ماه قبل اعلام می‌کنند و برای فروش در اختیار مسافران قرار می‌دهند. در صورت تغییر شرایط پرواز یا کنسل‌شدن سفر، امکان استرداد بلیط‌های سیستمی وجود دارد. ایرلاین‌ها برای صدور بلیط سیستمی کاملا مطابق با قوانین رفتار می‌کنند.
  • بلیط چارتر قوانین متفاوتی دارد و قیمت آن از طرف شرکت چارترکننده تعیین می‌شود. قیمت بلیط چارتر، بسته به عواملی مثل فصل سفر (خلوت یا شلوغ‌بودن)، نوع ایرلاین و کلاس پروازی هم متفاوت خواهد بود. در این نوع از بلیط‌ها، شما امکان تغییر تاریخ و تغییر ساعت را ندارید و اگر بخواهید تاریخ و یا ساعت پرواز خود را عوض کنید، ناچار هستید پرواز اول را کنسل کرده و برای خرید بلیط جدید اقدام نمایید. هزینه بلیط چارتری هواپیما، در روزهای نزدیک به پرواز ارزان‌تر می‌شود و با عنوان بلیط لحظه آخری به فروش می‌رسد.
بلیط سیستمی یا چارتری، کدام ارزان‌تر است؟
بلیط سیستمی یا چارتری، کدام ارزان‌تر است؟

فلای تودی، معتبرترین مرجع خرید بلیط تبریز مشهد

با مجموعه فلای تودی ارزان‌ترین و متنوع‌ترین بلیط پروازهای داخلی و خارجی را بیابید. سرعت، امنیت و دقت بالای موتورهای جست‌وجوی سایت فلای تودی باعث شده است این سایت به محبوب‌ترین مرجع برای خرید بلیط هواپیما تبدیل شود. برای پیداکردن پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما از سیستم تقویم قیمتی فلای تودی استفاده کنید. این سرویس، تمامی پروازهای ارزان موجود حوالی تاریخ انتخابی شما را لیست می‌کند. اگر روی سفرکردن در تاریخ خاصی اصرار ندارید، می‌توانید روی سرویس تقویم قیمتی حساب کنید تا بلیط ارزان‌تری گیر بیاورید.

به غیر از خدمات پر تقاضایی مثل خرید بلیط تبریز مشهد، سایت فلای تودی بهترین جایی است که برای رزرو هتل و اقامتگاه می‌توانید به آن سر بزنید. کافی است شهر مقصد، تاریخ ورود و تعداد شب‌های اقامت را وارد کنید تا تمام گزینه‌های موجود برای شما نمایش داده شوند. علاوه‌بر تنوع بالای گزینه، همه اطلاعات هتل مورد نظر با یک کلیک در اختیار شما است، اطلاعاتی مانند امکانات هتل، قوانین هتل، محل قرارگیری هتل در نقشه، فاصله هتل تا مراکز مهم شهر، میزان رضایت‌مندی میهمانان از هتل و عکس‌های اقامتگاه مورد نظر. اگر در هر مرحله‌ای از خرید بلیط و رزرو هتل به مشکلی برخوردید، با مرکز پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. تیم مجرب و حرفه‌ای پشتیبانی فلای تودی، به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا