هوش مصنوعی

وزیر ارتباطات: شورای عالی فضای مجازی در حال تدوین سند هوش مصنوعی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امروز (۱۷ خرداد) جلسه هیئت دولت اعلام کرد که شورای عالی فضای مجازی در حال تدوین یک سند و نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور است.

همچنین او تاکید کرد که از یک سال و نیم قبل پیش نیز مرکز توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات راه‌اندازی شده است و از سوی دیگر نیز نقش راه ملی هم در این زمینه تدوین شده که در اختیار مراکز سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر قرار گرفته است. 

زارع‌پور در مورد این نقش راه ملی  گفت: «براساس این نقشه راه همه دستگاه مکلف هستند ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی در بخششان برای هوشمندسازی فراهم می‌کند را احصا کنند.»

او با اعلام اینکه هوشمند‌سازی دستگاه‌ها به کمک هوش مصنوعی در برنامه هفتم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: «در برنامه هفتم هم این تبدیل به تکلیف شده است. در واقع در برنامه هفتم کل بخش ارتباطات و هوشمندسازی یک بخش جدا شده تا برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی در راستای ایجاد تحول در دستگاه اقدام شود.» 

به گفته او همه دستگاه ظرف سال اول برنامه هفتم ، باید برنامشان را برای استفاده حداکثر از ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای ارتقا دستگاه به تصویب هیت وزیران برسانند. 

او ابزار امیدواری کرد که دستگاه‌ها با استفاده از این ظرفیت‌ها خودشان و خدماتشان را متحول کنند.

همچنین زارع‌پور در ادامه صحبت‌های خود از تبدیل ۲۰ درصد خدمات دولت به شیوه هوشمند خبر داد و گفت: «مهمترین بحثی که در محیط زیست دنیا وجو دارد بحث هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات است که می‌تواند منجر به کاهش سفر‌های درون شهری و برون شهروی شود و کاهش استفاده از سوخت و آلاینده‌های محیطی کمک کند.»

او ادامه داد: «اتفاق بزرگی که سال گذشته افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شد و الان ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل شدند و ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق این پنجره ملی ارائه می‌دهند، امسال هدف‌گذاری این است که صددرصد خدمات از این طریق رائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود، یعنی مردم بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال هرگونه مدرک، بدون دخالت عامل انسانی خدمات از دولت دریافت کنند. این اتفاق علاوه بر حذف امضاهای طلایی و حفظ کرامت مردم، یکی از برکاتش کاهش سفرهای غیرضروری مردم به دستکاه اجرایی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا