گوگل

جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری گوگل به دلیل نقض قانون حق اختراع

گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراع یا همان پتنت متعلق به شرکت Sonos به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری محکوم شد.  

بر اساس گزارش وب‌سایت Law360، پس از محرز شدن اقدام گوگل در نقض حق ثبت اختراع شرکت Sonos که مربوط به تنظیمات بلندگوها به منظور پخش همزمان صدا بود و گوگل سال‌ها از آن به صورت غیرقانونی استفاده می‌کرد، دادگاه فدرال کالیفرنیا این شرکت را پرداخت جریمه محکوم کرد.  

ویلیام آلسوپ، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده پیشتر اعلام کرده بود که گوگل در نسخه اولیه محصولاتی همچون کروم‌کست آدیو و گوگل هوم، پتنت شرکت مذکور را نقض کرده که در پرونده اخیر، سوال اینجا بود که آیا محصولات جدید این شرکت نیز این پتنت را نقض کرده‌اند؟

اگرچه هیئت منصفه، رای را در حمایت از شرکت Sonos صادر کرده اما عنوان کرد پتنت دوم که مربوط به کنترل دستگاه‌ها از طریق گوشی هوشمند و یا سایر دستگاه می‌شد، از سوی گوگل نقض نشده است.  

به گفته این دادگاه، مدارک ارائه شده از سوی Sonos برای نشان دادن این موضوع که اپلیکیشن گوگل هوم، این پتنت خاص را نقض کرده، کافی نبود. این در حالی است که دادگاه پیشتر چهار ادعای دیگر از سوی Sonos مبنی بر نقض پتنت این شرکت توسط گوگل را رد کرده بود.  

گوگل اما اعلام کرد که این موضوع یک اختلاف جزیی درباره برخی از قابلیت‌های بسیار خاص است که معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. از شش پتنتی که نقض آن ادعا شده بود، تنها یک مورد تایید شد و مابقی به عنوان شکایت‌های غیرمعتبر شناخته شدند. ما همواره فناوری خود را به طور مستقل توسعه داده‌ایم و با توجه به ارزش ایده‌هایمان با رقبا به رقابت پرداختیم. ما در حال بررسی اقدامات بعدی خود هستیم 

شرکت Sonos نیز در بیانیه خود آورد: ما از تلاش هیئت منصفه در محافظت از ارزش پتنت‌هایمان صمیمانه سپاسگزاریم. این حکم مجددا تاکید می‌کند که گوگل، ناقض پتنت‌های ماست. در مجموع، معتقدیم که گوگل بیش از ۲۰۰ پتنت شرکت را نقض کرده و جریمه‌ای که امروز تعیین شده، ارزش مالکیت معنوی محصولات‌مان را نشان می‌دهد.  

این گزارش نشان می‌دهد که Sonos به یک برد مقابل گوگل دست یافته؛ این شرکت در ابتدا در ژانویه ۲۰۲۰ علیه این شرکت، شکایتی را تنظیم کرد. در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که گوگل با توجه به همکاری قبلی که میان این شرکت وجود داشته، به اطلاعات مربوط به پتنت دسترسی پیدا کرده این در حالی است که موضوع همکاری میان این دو در حوزه دیگری بوده است.  

در آن زمان، گوگل نیز شکایتی را علیه Sonos ثبت و ادعا کرد این شرکت، پتنت‌های این شرکت در خصوص اسپیکرهای هوشمند را نقض کرده است. در تازه‌ترین شکایت، گوگل در سال ۲۰۲۲ مدعی شد که دستیار صوتی جدید Sonos، هفت پتنت مرتبط با گوگل اسیستنت را نقض کرد.

نوشته های مشابه

‫457 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا