ایران

وزیر ارتباطات: پلتفرم‌های تجارت الکترونیک سرداران استقلال در فضای مجازی کشورند

 

وزیر ارتباطات در افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنعت پست اعلام کرد که بخاطر وجود پلتفرم‌های بومی قدرتمند در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور نیازی برای خدماتی چون آمازون و Ebay احساس نمی‌کند.

عیسی زارع‌پور از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به عنوان سرداران استقلال در کشور نام برد و گفت: «ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم. با خود فکر می‌کردم باید اسامی افرادی که برای این موضوع تلاش کردند را چه بگذاریم و فکر می‌کنم باید به آنها سرداران استقلال کشور گفت. یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه در فضای مجازی تلاش کردند تا به دشمن نیازمند نشویم و به خاکمان را در این فضا به آنها ندهیم.»

او ادامه داد: «امروزه در کشور کسی حس نیاز به پلتفرم‌های جهانی مثل آمازون و Ebay ندارد چرا که به همت جوانان مستعد کشور نسبت به آنها بی‌نیاز شدیم. من زمانی که در استرالیا بودم، این نیاز را می‌دیدم اما در کشور خوشبختانه سکوهای بومی قدرتمندی داریم.»

زارع‌پور درادامه زیرساخت مورد نیاز اقتصاد دیجیتال را لجستیک قابل ‌اتکا و هوشمند معرفی کرد و گفت: «با وجود تمام اقدامات انجام‌شده، راه زیادی داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده را از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده و اینترنت اشیا ببریم تا بتوانیم خدمت تضمین‌ شده و قابل ‌اتکا به مردم ارائه کنیم.»

او ادامه داد: «هفته گذشته در سفر به اندونزی با یکی از اساتید دانشگاه جاکارتا صحبت کردیم که می‌گفت مردم از طریق خرید اینترنتی کار می‌کنند و ۲ عامل باعث اعتماد مردم شده است؛ یکی این که سیستم جا به جایی کالا بسیار پیشرفته است و دیگری تضمین کالای خریداری شده است که کشور ما نیز در این بخش قدم‌هایی برداشته است. در آیین نامه‌ای که در دولت تصویب کردیم بانک مرکزی مکلف به ایجاد ساز و کارهای این مساله شده است.»

زارع‌پور تاکید کرد با وجود زحماتی که کشیده شده ایران هنوز راه درازی برای دستیابی به پست هوشمند دارد و باید حداکثر استفاده را از هوش مصنوعی و کلان داده انجام دهیم.

او در این مورد گفت:‌ «باید به سمتی برویم که کالاها در زمان مقرر توزیع شوند. اگر به چنین جایگاه رسیدیم یعنی سیستم و لجستیک ما هوشمند شده است تا موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کند. در این مقوله خاص باید کارگروهی‌هایی مشخص شوند تا پست هوشمند را در شرکت ملی پست و اپراتورهای بخش خصوصی دنبال کنند.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا