هوش مصنوعی

مدیرعامل Take-Two: هوش مصنوعی هرگز جایگزین نبوغ انسانی نمی‌شود

در میان اخبار متنوع و بعضا دلهره‌آور پیرامون تبعات هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای از بین بردن بسیاری از مشاغل، استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two معتقد است که این فناوری هرگز نمی‌تواند جایگزین نبوغ و خلاقیت انسانی شود.

وی در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت که در حوزه گیمینگ فعالیت دارد، به موضوعاتی درباره فعالیت‌های جاری Take-Two، برنامه‌های آینده و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این شرکت پرداخت و اعلام کرد که شرکت تحت هدایت وی، در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جزو بازیگران اصلی و پیشرو محسوب ‌می‌شود. 

از صحبت‌های زلنیک ‌می‌توان به علاقه او به هوش مصنوعی پی برد، با این حال وی تصریح کرد علی‌رغم این واقعیت که دیدگاه‌های متناقضی درباره هوش مصنوعی همانند یادگیری ماشینی وجود دارد اما شرکت ما بدون توجه به این مسائل، در این حوزه به صورت جدی فعالیت دارد.

وی افزود: در حالی که جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای بسیاری شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز است، برای ما هیجان‌انگیز است اما هرگز شگفت‌انگیز نیست. از دیدگاه ما، هوش مصنوعی به ما امکان ‌می‌دهد کار را به شیوه‌ای بهتر و کارآمدتر انجام دهیم.

زلنیک معتقد است که پیشرفت در فناوری‌های هوش مصنوعی به شرکت Take-Two اجازه می‌دهد کارآمدتر عمل کند.  اما او مخالف این دیدگاه است که هوش مصنوعی ساخت بازی‌های ویدیویی بهتر را برای این شرکت آسان‌تر خواهد کرد؛ وی گفت: بدیهی است که این اتفاق کاملاً در اختیار انسان است.

زلنیک گفت: ای کاش می‌توانستم بگویم که پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ‌می‌تواند منجر به تغییراتی اساسی در این حوزه خواهد شد.  بدیهی است که اینطور نخواهد شد. این تغییرات و موفقیت‌های بزرگ، با نبوغ ممکن خواهد بود و مجموعه‌های داده و مدل‌های زبان بزرگ، با نبوغ برابری نمی‌کنند. نبوغ قلمرو انسان‌هاست و معتقدم همینطور خواهد ماند.

این صحبت‌ها از زبان مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی در جهان، بسیار قانع کننده است اما با آنچه سایر شرکت‌های بزرگ بازی درباره هوش مصنوعی تصور ‌می‌کنند، در تضاد است.

یوبی‌سافت در سال 2023 اعلام کرد که استفاده از فناوری هوش مصنوعی را برای تکمیل خلاقیت نیروهای انسانی خود آغاز کرده است. شرکت Squanch Games نیز اخیراً آثار هنری هوش مصنوعی را برای پوشش پس‌زمینه و صداگذاری در High On Life پیاده‌سازی کرده است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد هم چندی پیش در مورد ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد بازی‌های جدید خبر داد.

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. Нужная услуга для идеальной отделки интерьера- это механизированная штукатурка стен. На mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru предлагаются только самые качественные услуги.

  2. Не знаете, какой подрядчик выбрать для устройства стяжки пола? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по залитию стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем высокое качество работ и доступные цены.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا