استارتاپایراناینترنت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: اینترنت حرفه‌ای درخواست خود تیم‌های استارتاپی است 

آی‌تی ایران- نام اینترنت طبقاتی که این‌ روزها از زبان مسئولان دولتی با عنوان اینترنت تخصصی، ویژه یا حرفه‌ای هم شنیده می‌شود با شروع محدودیت‌های اینترنتی در کشور از تقریبا ۸ ماه پیش بارها شنیده شده است. در بهمن‌ماه سال گذشته نامه‌های گوناگونی از سوی نهادها و شخصیت‌های مختلف منتشر شد که در آن خواستار اینترنت بدون فیلتر یا به تعبیری همان اینترنت طبقاتی بوده‌اند. همان زمان این نامه‌ها و خواسته‌ها  با مخالفت بسیاری از مدیران و صنف‌های فعال در حوزه آی‌تی مواجه شد، مخالفت‌هایی که همچنان نیز ادامه دارد. 

حتی در این زمینه اخیرا کارزاری به عنوان «پیمان جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی» به راه افتاد که کاربران و کسب‌وکارهای مختلف با تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی خواستار پیوستن کاربران به آن شدند، حالا اما در اظهار نظری جدید معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که درخواست برای اینترنتی که به گفته او یک نوع اینترنت «حرفه‌ای» است از سمت خود کسب‌وکارها و تیم‌های فعال در این حوزه مطرح می‌شود.

آنطور که و‌ب‌سایت دیجیاتو از اظهارات جدید دهقانی فیروزآبادی گزارش داده است، او گفته که درخواست اینترنت ویژه که او از آن به عنوان اینترنت حرفه‌ای از آن یاد می‌کند به درخواست خود تیم‌های نوآور بوده است. 

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در رویداد PR Day در مورد «اینترنت حرفه‌ای» گفت: «یک راه‌حل این است که رها کنم. یک راه‌حل دیگر این است که مثل بعضی آقایان توییت بزنم و بگویم امروز با رئیس‌جمهور صحبت کردم و قول همکاری گرفتم، سپس همه برایم دست بزنند و فردا هم هیچ اتفاقی نیفتد.»

او ادامه داد: «یک رویکرد هم شاید این باشد که در ظاهر نشان دهم خیلی برای اینترنت دل‌سوزی می‌کنم و کسی به من گوش نمی‌کند؛ بعد هم فردا در انتخابات بعدی شرکت کنم. من این رویکردها را انتخاب نکرده‌ام. رویکرد من این بود که ببینم امروز بچه‌های ما برای ادامه کسب‌وکارشان به اینترنت نیاز دارند.»

معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهوری توضیح داد: «بعضی‌ها امروز مجبور می‌شوند برای بعضی از کارها به یک کشور دیگر بروند و کار خودشان را آنجا انجام دهند. پس حداقل باید بتوانیم در همین کارخانه نوآوری آزادی اینترنتی به بچه‌ها ارائه کنیم که متفاوت باشد؛ مثل اینترنت دانشگاه.»

او گفت: «هنگامی که به دانشگاه می‌روم، به موارد و دیتابیس‌هایی دسترسی دارم که اینترنت خانه‌ام به آن‌ها دسترسی ندارد. حتی از قدیم سرعت اینترنت در دانشگاه بهتر از اینترنت خانگی بوده است. موضوع سرعت بیشتر در دانشگاه هم در خیلی از جاهای دنیا مطرح است.»

او با اشاره به عدم امکان تغییرات اساسی اعلام کرد: «به‌هرحال در شرایط فعلی نمی‌توانیم به ۱۰۰ برسیم؛ یا باید بگوییم صفر و بمیریم یا می‌توانیم بگوییم بیایید به ۲۰ یا ۴۰ برسیم و برای بچه‌هایی که اینترنت برای آن‌ها مهم است، تلاش کنیم.»

معاون علمی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه اینترنت حرفه‌ای درخواست خود تیم‌های نوآور است گفت: «این‌ها را از خودم درنیاورده‌ام. همین بچه‌هایی که شاید الان بعضی‌هایشان اینجا باشند، به سراغ من می‌آیند و می‌گویند آیا نمی‌توانی برای ما کاری انجام دهی؟ لااقل ما در اینجا [کارخانه نوآوری آزادی] بتوانیم اینترنت درست‌وحسابی داشته باشیم؟ این دغدغه‌ها از خود بچه‌ها منتقل می‌شود. این یک راه‌کار و راهبرد میانی است که امیدوارم بتوانم انجامش دهم.»

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Ищете профессионалов для механизированной штукатурки стен в Москве? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предлагаем услуги по машинной штукатурке стен любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

  2. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا