هوش مصنوعی

رشد افسارگسیخته وب‌سایت‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی

سازمان نیوزگارد (NewsGueard) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد وب‌سایت‌هایی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، تنها در دو هفته، دو برابر شده است.  

دو هفته پیش بود که این سازمان، تعداد این وب‌سایت‌ها را برابر با ۴۹ مورد عنوان کرد که حالا این عدد به ۱۲۵ وب‌سایت رسیده که نشان از افزایشی ۱۲۵ درصدی دارد.  

این رشد سریع را نشات‌گرفته از انگیزه‌ها مالی و به منظور کسب درآمدهای تبلیغاتی قلمداد کرد؛ چرا که این وب‌سایت‌ها محتوای خود را حداقل به ۱۰ زبان از جمله عربی، چینی، انگلیسی و فرانسوی منتشر می‌کنند.

به گفته این مرکز، وب‌سایت‌های مذکور اغلب از تصاویر به اصطلاح استوک و خبرها و مطالب عمومی‌کپی استفاده و آنها را در صفحات خود جای‌گذاری می‌کنند. این محتواها اغلب با هدف فریب خوانندگان و طرح ادعاهای اغراق‌آمیز و با انتشار اطلاعات غلط همراهند و بنابراین، خوانندگان این وب‌سایت باید در قبول آنچه در این مطالب آورده می‌شود، وسواس بیشتری به خرج دهند.

نیوزگارد علاوه بر کمک به کاربران در شناسایی اطلاعات غلط در فضای آنلاین، در زمینه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها نیز فعالیت دارد و به افراد این آگاهی را می‌دهد که وب‌سایتی که در حال مطالعه آن هستند، دارای محتوای قابل اعتمادی است یا خیر.  

این مرکز به کاربران هشدار می‌دهد که با توجه به رشد سریع وب‌سایت‌هایی با محتوای تولیدشده از طریق فناوری هوش مصنوعی، در مصرف رسانه‌ای آنلاین خود هوشیار باشند. این وب‌سایت‌ها غالبا تحت نام‌هایی چون iBusiness Day و یا Daily Time Update فعالیت و این چنین وانمود می‌کنند که منابع خبری موثقی هستند و در کنار آن، سعی می‌کنند به اهداف تبلیغات خود دست یابند.

این رشد روزافزون وب‌سایت‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی، با اقدامات اخیر در تولید محتوا توسط هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات، که اغلب و به طور ناخواسته توسط برخی شرکت‌ها حمایت می‌شود، تشدید می‌شود. نیوزگارد اعلام کرد این وب‌سایت‌ها را که محتوای آن بدون نظارت انسانی منتشر می‌شود، با برچسب UAIN دسته‌بندی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا