اپلهوش مصنوعی

اپل به دنبال استخدام متخصصان هوش مصنوعی

همانند دیگر بزرگان عرصه فناوری، اپل نیز به اهمیت هوش مصنوعی و پیشرفت‌های این فناوری در کسب‌وکار خود واقف است و به همین دلیل، سعی دارد تا با بکارگیری متخصصان هوش مصنوعی، این فناوری را بیش از پیش وارد محصولات خود کند.

این شرکت اخیرا آگهی استخدام چندین عنوان شغلی را در وب‌سایت خود منتشر و از متخصصان حوزه هوش مصنوعی مولد دعوت به همکاری کرده است. اپل به طور خاص، دنبال افرادی با تخصص یادگیری ماشینی است که «علاقه‌مند به طراحی سیتم‌های خودکار خارق‌العاده» در این زمینه هستند.

این آگهی‌ها در حالی منتشر شد که اظهارات متفاوتی از سوی مدیران این شرکت درباره فناوری هوش مصنوعی طی ماه‌های اخیر منتشر شده است. تیم کوک، مرد شماره یک اپل در جریان ارائه گزارش عملکرد سه ماهه دوم این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی گفت اگرچه هوش مصنوعی مولد، بسیار جالب است اما اقدام اپل در این حوزه سنجیده و متفکرانه خواهد بود.

اخیرا نیز این شرکت، به دلیل نگرانی از نشت اطلاعات داخلی شرکت، استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT را برای کارکنان خود محدود کرد. البته این اقدام تنها به اپل محدود نمی‌شود و چند شرکت بزرگ فناوری از جمله سامسونگ نیز محدودیت‌های مشابهی را اعمال کرده‌اند.

وال استریت ژورنال نیز اخیرا در گزارشی مدعی شد که مهندسان اپل در حال کار روی محصولات هوش مصنوعی مولد این شرکت هستند که با آگهی‌های اخیر استخدام این شرکت برای جذب متخصصان این حوزه، همخوانی دارد و نشان از توجه مدیران اپل به این فناوری و استفاده از آن در محصولات این شرکت دارد.

در توضیخات مشاغل مورد نیاز اپل، تمرکز روی کاربردهای هوش مصنوعی مولد بصری معطوف شده تا کارشناسان یادگیری ماشینی بتوانند روی مدل‌سازی مولد بصری کار کنند و از آن در ارتقای عملکردهای عکاسی، ویرایش تصویر و ویدیو، بازسازی سه بعدی و تولید آواتار بهره برد.

هنوز مشخص نیست که این متخصصان هوش مصنوعی روی توسعه محصولات جدید متمرکز خواهند شد یا اضافه کردن این فناوری به محصولات فعلی این شرکت را در دستور کار خواهند داشت.

با این حال، اپل یکی از اولین شرکت‌های ورودکننده به عرصه هوش مصنوعی با معرفی دستیار صوتی سیری در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود و سال‌ها در بکارگیری متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی پیشگام بوده است.

اما علی‌رغم این تلاش‌ها، اپل به مانند شرکت‌هایی چون آمازون و گوگل، جزو شرکت‌هایی بزرگی به حساب می‌آید که نتوانسته همگام موج جدید پیشرفت‌های هوش مصنوعی حرکت کند. موجی که توسط شرکت‌هایی مانند OpenAI، Stability AI و Midijourney هدایت می‌شود.

رویداد توسعه‌دهندگان اپل تا چند روز برگزار خواهد شد و قطعا از آخرین اقدامات و برنامه‌های این شرکت در حوزه هوش مصنوعی صحبت و جزییاتی نیز درباره پروژه‌های واقعیت افزوده این شرکت منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا