هوش مصنوعی

سرکوب گوینده‌‌های خبر هوش مصنوعی در چین

رگولاتور اینترنت چین اعلام کرد که طرحی را برای جلوگیری از انتشار اخبار فیک در این کشور به‌ راه انداخته است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) اعلام کرد که این اقدام با تمرکز بر ارائه‌دهندگان اخبار و برای پاک‌سازی و استانداردسازی نظم ارتباطات شبکه در این کشور دنبال خواهد شد. 

این سازمان همچنین از مجریان و گویندگان مجازی هوش مصنوعی، صحنه‌‌های استودیویی جعلی، حساب‌‌های خبری جعلی که برای تقلید از حساب‌‌های اصلی ایجاد شده‌اند و روش‌‌هایی چون برش و چساندن بخش‌‌های یک خبر برای تغییر مسیر یک گزارش، به عنوان مواردی نام برد که احساسات کاربران را برای جلب توجه و ترافیک و یا دستیابی به اهداف سوء خود بر‌می‌انگیزانند. 

به گفته این نهاد، پیشتر 107 هزار اکانت و مجری خبر جعلی در این کشور شناسایی و حذف و 835 هزار مورد از اطلاعات نادرست نیز پاک شده‌اند. همچنین CAC از شهروندان چینی خواسته در مواجهه آنلاین با چنین حساب‌‌های خبری جعلی، آنها را گزارش کنند. 

هفته گذشته، پلیس چین اعلام کرد که فردی را به دلیل ایجاد اخبار جعلی با استفاده از ابزار ChatGPT و نقض قانون رسانه‌‌های هوش مصنوعی در این کشور بازداشت کرده است.

فرد بازداشت‌شده، مردی به نام هونگ از استان گانسو است که از ChatGPT برای ایجاد یک خبر در مورد تصادف قطار که منجر به کشته شدن 9 کارگر ساختمانی شد، استفاده کرد. خبری که به سرعت توسط 21 اکانت در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر و 15 هزار بازدید برای آن ثبت شد. به گفته پلیس، انگیزه وی از این اقدام، افزایش ترافیک بوده است.

در حال حاضر، ChatGPT در چین در دسترس نیست اما کاربران با استفاده از یک شماره تلفن از یک کشور پشتیبانی‌کننده و یا VPN ‌می‌توانند به این ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

قانون رسانه هوش مصنوعی در چین، در 10 ژانویه امسال اجرا شد. بر اساس این قانون، ارائه‌دهندگان خدمات ترکیبی، ‌می‌بایست به گونه‌ای عمل کنند که الگوریتم‌‌های هوش مصنوعی آنها برای فعالیت‌‌های غیرقانونی همانند کلاهبرداری و انتشار اطلاعات جعلی مورد استفاده قرار ن‌می‌گیرد. 

این موضوع اما برای تنسنت، مالک اپلیکیشن وی‌چت دردسرساز شده است چراکه اخیرا محصولی را به نام Deepfakes-as-a-Service طراحی و عرضه کرده که کاربر ‌می‌تواند با پرداخت 145 دلار، یک نسخه دیجیتالی و باکیفیت از خود را بسازند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی K40 پرو پلاس شیائومی – Xiaomi Redmi K40 Pro+

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی نوت 9 شیائومی 5G – Xiaomi Redmi Note 9 5G

    پخش زنده‌ رویداد معرفی خانواده می 10 شیائومی [به پایان رسید]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا