هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چه بر سر وب‌سایت‌های تولید محتوا می‌آورد؟

پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی و تمایل شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و گوگل به استفاده از این فناوری نوظهور در جست‌وجوهای کاربران، آینده‌ای را نشان می‌دهد که در آن نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات موجود در فضای وب دستخوش تغییراتی خواهد شد.

تغییراتی که می‌تواند برای برخی‌ها مفید باشد و به مذاق برخی‌ها نیز خوش نیاید. حال طبق بررسی‌های اولیه، گروه دوم یعنی آنهایی که از این تغییرات متضرر خواهند شد، وب‌سایت‌هایی هستند که با تولید محتوا، بخشی از نیازهای کاربران از طریق سرچ و جست‌وجو را پاسخ می‌دهند.

اما گوگل و مایکروسافت به طور فزاینده‌ای استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ را برای یافتن پاسخ پرسش‌های کاربران در دستور کار قرار داده‌اند و این یعنی، کاربران برای یافتن پاسخ‌های خود نیازی به بازدید و مراجعه به وب‌سایت‌ها نخواهند داشت.

در نتیجه، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان و برخی استارتاپ‌های تولید محتوای قدیمی‌ممکن است با کاهش قابل‌توجه بازدید وب‌سایت‌های خود مواجه شوند و محتوای تولیدی آنها کمتر مورد توجه قرار گیرد.

طی سال‌های اخیر تغییرات در موتورهای سرچ به منظور کسب درآمد از فعالیت کاربر اعمال می‌شد و گوگل نیز در این سال‌ها، تلاش کرده تا به هر نحوی، تعداد پاسخ‌هایی را که کاربر در صفحات سرچ خود مشاهده می‌کند، افزایش دهد تا کاربر در همان صفحه بماند و به جای دیگری نرود.

بدین ترتیب، می‌توان گفت که این تغییرات جدید نیز در همین راستا خواهد بود و شرکت‌هایی چون گوگل و مایکروسافت در توسعه فناوری‌های جدید هوش مصنوعی خود، اولویتی را برای این گونه وب‌سایت‌ها و آینده انها قائل نخواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا